Garantihandläggare/Servicesäljare Lastbil

Arbetsbeskrivning

Om rollen
Rollen innefattar ansvar för garantier och fakturering vilket innebär att du fakturerar avdelningens arbete, gör skadeberäkningar, lämnar förslag på åtgärder och priskalkyler samt offerter till kund och försäkringsbolag. Rollen innebär också att man agerar som servicesäljare där du hanterar kundbokningar gällande service och reparation på vår verkstad för lastbilar. Du håller kontakt med verkstadens kunder både via telefon och över disk, vilket ställer krav på att kontinuerligt arbeta med att upprätthålla goda relationer. Framför allt handlar den största uppgiften om att optimera verkstadens drift och produktivitet och därtill ansvara för att utfört arbete håller tidsramar och kvalitét. 
Det krävs att du är serviceinriktad och aktivt lyssnar på kundens behov samt kan hantera eventuellt uppkomna klagomål och reklamationer. En viktig del är att ständigt arbeta för att alla krav i auktorisationsbestämmelserna uppfylls. Du kommer att arbeta med det välkända varumärket Mercedes-Benz Trucks vilket förpliktigar service och kvalitet av högsta klass. Arbetstiderna är förlagda på dagtid måndag - fredag.  
På vår anläggning arbetar idag 35 medarbetare fördelat på försäljning och servicemarknad. Vi är ett sammansvetsat gäng som värdesätter gott samarbete och högt i tak. 

Din profil
Vi ser gärna att du har erfarenhet från eftermarknadsbranschen eller åkeri- och transportbranschen. Framför allt vet du vad som krävs för att klara dagens krav på bra service. Som person är du en flexibel lagspelare med god teknisk kompetens. Du är trygg med utmaningen att kunna lösa såväl snabba som mer komplexa ärenden. Vidare kan du hantera ett högt tempo och samt kan vara självgående i din arbetsroll. Din personlighet värderas högt, då arbetet innebär att vara företagets ansikte utåt. För att lyckas i rollen är det viktigt att du har en god känsla för service och att du har inställningen att alltid se lösningar.

Datorvana och B-körkort är ett krav, C-körkort är meriterande. Erfarenhet av administrativt arbete eller som Servicesäljare/rådgivare från lastbilsbranschen anses som meriterande.

Vi erbjuder
Hos oss får du tryggheten i att vara en del av ett stort och expansivt företag med kollektivavtal samt goda utvecklingsmöjligheter i en kultur som präglas av våra värderingar trygghet, trovärdighet och tillgänglighet. Läs mer om oss på vår hemsida www.hedinbil.se.
Anställningen är på heltid med sex månaders provanställning. Vi arbetar med både fast samt prestationsbaserad lön.  

Välkommen med din ansökan!
Vi behandlar ansökningarna löpande och tjänsten kan komma att tillsättas redan före sista ansökningsdag. Skicka därför din ansökan redan idag!

Kontaktpersoner på detta företaget

Stefan Ernryd
08-505 696 17
Joakim Karlberg

Sasha Konjhodzic
08-505 691 23

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Hedin Bil
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast och rörlig lön
  • Publicerat: 13 december 2022
  • Ansök senast: 31 januari 2023

Besöksadress

Smista allé 11
None

Postadress

Smista allé 11
Segeltorp, 14170

Liknande jobb


Garanti- och leveransansvarig

Garanti- och leveransansvarig

13 september 2024