OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Har du tidigare erfarenhet av reklamationshandläggning och vill stanna långsiktigt på en internationell arbetsplats med breda arbetsuppgifter. Har du en god teknisk förståelse och vill prata med kollegor över hela världen dagligen, då kan detta vara rollen för dig. Sök redan idag då tjänsten tillsätts löpande!
OM TJÄNSTEN
Nu söker Academic Work en garantiingenjör med fokus på granskning av reklamationer till vår kund med kontor i centrala Göteborg. Organisationen består av mer än 200 kollegor i fyra länder över hela världen, kontoren är belägna i Sverige, Norge, Polen och Kina. Vår kund erbjuder dig att vara en del av ett marknadsledande innovativt bolag inom det marina. Bolaget är i en expansiv fas och söker därför nya medarbetare som kommer arbeta med efterförsäljningen mot företagets globala kunder. Med fokus på att skapa en mer hållbar miljö erbjuds du nu chansen att arbeta på ett öppet och inspirerande kontor med goda personliga och professionella utvecklingsmöjligheter.
I rollen som garantiingenjör ansvarar du för att hantera och lösa garantianspråk som tas emot från kunder. Tjänsten innefattar daglig kommunikation och samarbete med interna kontaktytor, kunder och andra relevanta intressenter såsom leverantörer.
Du erbjuds
* En möjlighet att vara en del av ett marknadsledande innovativt globalt företag
* Stor potential för personlig och professionell utveckling
* Dedikerad konsultchef
Detta är ett konsultuppdrag; du blir anställd på Academic Work och uthyrd till vår kund. Uppdraget är inledningsvis på sex månader, med goda chanser till förlängning om samtliga parter är nöjda med samarbetet. Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande.
ARBETSUPPGIFTER
* Ansvara för granskningen av alla inkommande reklamationer för komponenter, delar och/eller annan utrustning relaterad till produkten
* Utreda alla inkommande anspråk och tillhandahålla en lösning, både självständigt och i nära samarbete med olika intressenter som är ansvariga för att lösa reklamationen och de relaterade kostnaderna
* Ansvara för att avgöra om mottagna reklamationer täcks av överenskomna garantier
* Daglig kundinteraktion och kommunikation för att hålla dem uppdaterade och bidra till kundnöjdhet
* Beställa reservdelar relaterade till den överlåtna reklamationen samt uppskatta och utvärdera kostnadseffekten
* Hjälpa till med utvecklingen av garanti-/anspråksprocesser, system, procedurer och aktiviteter
VI SÖKER DIG SOM
* Bred teknisk förståelse (som mekaniker, process eller el)
* Har tidigare erfarenheter från roller så som serviceingenjör, teknisk support eller liknande
* Har en god förmåga att läsa och förstå generell teknisk dokumentation
* Har tidigare erfarenhet av nära interaktion med kunder och upprätthålla goda relationer
* Är obehindrad i svenska och engelska eftersom båda språken används i det dagliga arbetet
Det är meriterande om du:
* Har kunskap inom marin industri
Som person är du:
* Strukturerad
* Flexibel
* Relationsskapande
Övrig information
* Start: Omgående
* Omfattning: Heltid, långsiktigt
* Placering: Centralt i Göteborg
Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.
Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen
Kontaktpersoner på detta företaget
Sara Frykedal
Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén
Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd
Konsultchef Catrin Laudon
Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon
Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231