Garantisupport till Mörby centrum

Garantisupport till Mörby centrum

Arbetsbeskrivning

Vi söker en garantisupport med erfarenhet av reklamationer och garantiärenden mot återförsäljare. Du kommer att arbeta i en bred administrativ roll där du har stor nytta av att ha arbetat både inom kundtjänst och på en ekonomiavdelning.



Arbetsuppgifter

I rollen som garantisupport kommer du att fokusera på att hantera och gå igenom återförsäljarnas fakturor och garantianspråk. Du kommer även att ta emot inkommande samtal från kunder angående reklamationer samt att du kommer ha löpande kontakt med återförsäljare för att diskutera och godkänna deras anspråk. I arbetsuppgifterna ingår även annan administration runt garanter såsom dokumentation i systemet och kontakt med fabriker och servicepartners.



I rollen ingår även att se över och löpande förbättra rutiner och processer. Du kommer att arbeta nära ekonomiavdelningen på företaget. Vår kund arbetar i affärssystemet SAP.



Vår kund sitter i fina lokaler i Mörby Centrum, nära goda kommunikationer. Idag arbetar vår kund ungefär 3 dagar på kontoret och 2 dagar på distans.

Du kommer jobba i ett team på ca 8 personer med olika inriktningar.

Arbetsuppgifter som ingår är bland annat:

- Hantering och genomgång av återförsäljarnas (ÅF) fakturor och garantianspråk, kontrollera timdebiteringar, restider, maskiner, installationsdatum, reservdelar löpande kontakt med ÅF som noterat ngt fel av ovan

- Lägga reservdelsordrar

- Lägga returer

- Backlogg, reservdelar som inte blivit skickade

- Godkänna återförsäljarnas anspråk enligt givna riktlinjer

- Nära samarbete med ekonomiavdelning, därför är det viktigt att du ha en förståelse inom ekonomi.

- Övrig administration kommer att förekomma gällande garantiärenden.

- Notera alla garantianspråk + fakturanumret i vårt interna kundregister

Rapportera garantianspråk till fabriken i Belgien



Kvalifikationer

Det är en fördel om du har tidigare erfarenhet av garantiadministration, reklamationer eller andra närliggande administrativa arbetsuppgifter. Du behöver tycka om att arbeta administrativt med inslag av utredningar. Det är en komplex roll där du navigerar mellan många olika system samtidigt som du hanterar kunden i telefon. Du är en person som tar initiativ och är servicevänlig. Du driver ärenden tills du har all info du behöver för att lösa kundens problem/frågor.

Vidare behöver du:

- God kunskap i svenska och engelska i både tal och skrift

- Fördelaktigt med SAP-kunskap

- Ekonomiförståelse, debit/kredit

- Behärska Office 365

- IT-vana. Kunna manövrera i olika system samtidigt.



Personliga egenskaper

Vi ser att du som söker rollen älskar att ge service, du tycker om att arbeta strukturerat och du är van att hantera många ärenden samtidigt. Du är vidare analytisk och duktig på att prioritera. Du gillar ordning och reda. Du är serviceorienterad och gör alltid det lilla extra för att era kunder ska få de bästa tänkbara förutsättningarna. Sist men inte minst är du social, positiv och prestigelös. Det är meriterande om du har ett tekniskt intresse men inget krav.



Vår kund är i en transformationsresa och har påbörjat deras resa med att digitalisera många delar. Många av deras processer och rutiner i garantigruppen men även i övriga avdelningar är under ständig förändring för att vi vill arbeta mer effektivt och göra kundupplevelsen så bra som möjligt.

Som person tar du ansvar, är en initiativtagare, problemlösare, välstrukturerad och noggrann. Vidare så ska du vara bekväm med att ha en dialog med kunden och ha lite ”skinn på näsan” samtidigt som du har kunden i fokus. Vidare behöver du vara driven och handlingskraftig.



Mer om tjänsten

- Tillsättning: omgående

- Omfattning: heltid

- Arbetstider: Måndag-torsdag 08- 16:30- Fredagar 08:00-16:00

- Placering: Mörby Centrum

- Uppdraget är ett konsultuppdrag på 1 år med möjlighet till förlängning och du kommer att bli anställd hos oss på Andara Group

Andara ansvarar för hela rekryteringsprocessen. Vid frågor, kontakta vår Konsultchef Ellinore Pereira på Ellinore.pereira@andaragroup.se Bifoga ditt CV och personligt brev så hör vi av oss så fort vi kan. Urval kommer att ske löpande.

Varför jobba på Andara Professionals?

Våra kunder brukar beskriva Andara Professionals som ett lite mindre, lite erfarnare bemanningsföretag. Vi har lärt oss att en enkel rekryteringsprocess är den mest effektiva. Som de flesta andra bemanningsföretag har vi specialiserat oss. Vår nisch är potential. Vårt uppdrag är att föra samman kunden med individer med olika talanger med störst chans att lyckas. Målsättningen är att både kunden och kandidaten ska utvecklas under tiden tillsammans. Det kallar vi att uppenbara potentialen.



Andara Professionals arbetar både med bemanning och rekrytering. Alltid på både kandidatens och kundens villkor. Andara Professionals är ett lite mindre, lite erfarnare bemanningsföretag med stor förmåga. Personliga, snabba och flexibla.



Andara Professionals är ett konsult- och rekryteringsföretag med uppdraget att föra samman individer med olika talanger, kunskaper och erfarenheter och erbjuda dem ett gemensamt mål att sikta in sig på och en plattform att ta sats utifrån.

Varmt välkommen med din ansökan!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Andara Professionals
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 9 augusti 2023
  • Ansök senast: 10 januari 2024

Liknande jobb


Warranty Project Specialist

Warranty Project Specialist

20 december 2024

Reklamationsansvarig

Reklamationsansvarig

16 december 2024