OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Tillsammans jobbar vi för en värld som räcker längre!
Gästrike återvinnare söker nu en arbetsledare som vill vara med och göra skillnad. Vill du vara med och utveckla verksamheten hos Gästrike återvinnare? Längtar du dessutom efter att få tillhöra en organisation med stark gemenskap. Då håller vi tummarna för att just du matchar uppdraget!
Dina arbetsuppgifter hos oss
Som arbetsledare har du, som en av våra två arbetsledare, personal- och delegerat arbetsmiljöansvar för våra kollektivanställda återvinningsmedarbetare. Det innebär att du tar ansvar och bidrar till att vår personal har en god och trygg arbetsmiljö.
I dina arbetsuppgifter ingår att:
Styra verksamheten mot uppsatta mål genom att coacha och tydliggöra dina förväntningar på din personal.
Löpande uppföljning av gruppens mål, kvalitet, produktivitet och leveranssäkerhet.
Resursplanera och bemanna arbetspass samt ansvara för personalfrågor, medarbetarsamtal.
Rapportera till avdelningens processledare och avdelningschef.
Du leder och utvecklar teamet, såväl på individnivå som gruppnivå och skapa på så sätt de bästa förutsättningarna för arbetsglädje och kamratskap. Tjänsten är mycket varierande och att du därför är duktig på att hantera oförutsedda händelser, dokumentera och organisera.
Vem är du?
Vi söker dig som har:
Erfarenhet av flerårigt personal- och arbetsmiljöansvar och är väl förtrogen med vad detta innebär.
B-körkort.
Goda kunskaper i svenska, i både tal och skrift.
Goda kunskaper i Officepaketet och hög datormognad.
Som person är du social och har lätt att bygga relationer till andra människor. För att lyckas i rollen behöver du gå in i alla situationer med ett helhetsperspektiv och vara en finurlig problemlösare som kan lite om mycket. Det är viktigt att du är strukturerad, flexibel, har förmågan att tänka nytt och är intresserad av utveckling. I tjänsten kommer du bland annat att ha kontakt med kollegor, leverantörer och kunder, varför vi kommer att fästa stor vikt vid dina personliga egenskaper.
Om Gästrike återvinnare
Gästrike återvinnare är ett kommunalförbund bestående av Gävle, Sandviken, Ockelbo, Hofors och Älvkarleby kommuner. Förbundet bildades 2001 med uppdrag att ansvara för den kommunala avfallshanteringen i de fem medlemskommunerna. Gästrike återvinnare ger service åt 162 000 människor och ansvarar för insamling, behandling, planering och information när det gäller hushållsavfall. Gästrike återvinnare är en utvecklingsorienterad organisation med hög kompetens inom hållbar avfallshantering som hjälper sina invånare att ha ett bekvämt liv på ett hållbart sätt. Det ska vara lätt att göra rätt. Gästrike återvinnare bidrar även till en regional utveckling genom att exportera kunskap till andra länder och på så vis stimulera det regionala näringslivet.
Vi erbjuder dig:
Ett arbete på ett företag som gör en viktig insats för en mer hållbar framtid. Vi arbetar för en hållbar samhällsutveckling genom att förmedla kunskap och tillhandahålla lösningar. Det skapar förutsättningar för människor att vara med och bidra till en bättre miljö. Vår vision är "Tillsammans skapar vi vardagens miljöhjältar för en värld som räcker längre".
Våra förmåner är:
Nya fräscha aktivitetsbaserade kontorslokaler.
Eget gym att tillgå på kontoret
1 timmes friskvård på arbetstid per vecka
Friskvårdsersättning på 1500kr
Tjänsten är på heltid och avser en tillsvidareanställning, som inleds med en provanställning om 6 månader. Arbetstiden är förlagd dagtid, måndag till fredag men beredskap på kvällar och helger ingår i tjänsten.
Vad händer när du har sökt tjänsten?
I denna rekrytering samarbetar vi med OnePartnerGroup och du visar intresse för tjänsten via onepartnergroup.se. För frågor och liknande är du välkommen att ta kontakt med Tomas Danebäck på 070-524 28 47, tomas.daneback@onepartnergroup.se alternativt Pontus Andersson på 063-19 43 34, pontus.andersson@onepartnergroup.se
I denna process jobbar vi med löpande urval och tillsättning, vilket betyder att tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag. När du har visat ditt intresse matchar vi din ansökan med tjänsten och vi kontaktar dig via mail eller telefon för återkoppling. I processen kommer sedan urval genom intervjuer, tester, referenstagning och bakgrundskontroll ingå för de kandidater som utifrån matchning med tjänstens kravprofil går vidare till kommande steg. Testerna är ett verktyg för att kunna säkerställa ett kompetensbaserat urval samt för att bidra till mångfald, jämlikhet, objektivitet samt en fördomsfri rekryteringsprocess. För oss är det viktigt att ta del av din upplevelse när du har sökt en tjänst hos oss. Därför skickar vi ut en kort enkät när du har sökt tjänsten och när processen är avslutad.
Gällande ansökan så sker det via annonsen på OnePartnerGroups hemsida, vi hanterar inte ansökningar via mail på grund av GDPR.