OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vatten är världens äldsta dryck och vårt viktigaste livsmedel. Vatten- och avloppstjänster är en viktig pusselbit i en hållbar samhällsutveckling. Med fokus på hållbarhet och trygghet producerar Gästrike Vatten dricksvatten till nästan 155 000 invånare i sammanlagt fem kommuner.
Gemensamt för alla bolag inom Gästrike Vatten-koncernen är vårt uppdrag att arbeta för en trygg, långsiktig och god dricksvattenförsörjning samt en miljöanpassad avloppshantering. Vi tar även ansvar för en hållbar utveckling av våra VA-tjänster genom att aktivt delta i samhällsutvecklingen.
Vi har världens viktigaste jobb – att trygga ditt vatten nu och för kommande generationer!
Häng med oss på resan mot framtidens VA-lösningar.
Vi erbjuder er ett arbete där ni gör samhällsnytta varje dag
Vi arbetar aktivt för att våra drygt 115 medarbetare ska trivas och vi erbjuder goda möjligheter till kompetensutveckling. För oss är det viktigt att du kan ha en bra balans mellan arbete och fritid. Vi eftersträvar en arbetsplats som är fri från diskriminering och ger lika möjligheter för alla genom att värdesätta de kvaliteter som mångfald tillför verksamheten.
Arbetsuppgifter
Som Skadeadministratör ingår du i en enhet där vi har kunden i fokus. Du kommer att få ett utåtriktat arbete med många externa kontakter. Som medarbetare på kundtjänstenheten är du professionell när du möter kunder och medborgare i olika frågeställningar. Du är vårt ansikte utåt.
Din funktion gör skillnad både för våra kunder och alla medarbetare internt. Tillsammans med dina kollegor ser du till att våra kunder får rätt information och råd/vägledning.
Du kommer arbeta i ett team som hanterar Skadeståndsanspråk som är riktade mot något av våra fem bolag. Dina arbetsuppgifter är att administrera skadeståndsärenden, svara på frågor från skadelidande, försäkringsbolag och våra försäkringsrådgivare. Hantera utbetalningar, diarieföra och sammanställa administrativt material i ärendehanteringen.
Kvalifikationer
Du har några års arbetslivserfarenhet, gärna av kundservicearbete via telefon och e-post. Ett krav är att du har en bakgrund i ett serviceyrke med mycket kundkontakt. Du har goda kunskaper i Officepaketet och har mycket god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska. Det är mycket meriterande om du har erfarenhet från försäkrings- och/eller skadeståndshandläggning.
Personliga egenskaper
Du är en uppmärksam och noggrann person med en stark drivkraft att leverera resultat. Du har ett strukturerat arbetssätt och tar ansvar för kvalité i din leverans. Du har lätt för att snabbt sätta dig in nya ämnen, lagar och regler samt paketera information enkelt och kommunikativt. Du sätter kunden i centrum och kan förmedla information på ett trevligt och tydligt sätt. För dig är det självklart att vara en ambassadör.
Vi kommer lägga stor vikt vid personliga egenskaper.
Arbetsvillkor
Tjänsten är en visstidsanställning på 100 % på 6-12 månader med möjlighet till förlängning
Placeringsort Gävle. Tillträde snarast möjligt.
Kollektivavtal finns. Individuell lönesättning tillämpas. Gästrike Vatten strävar efter att erbjuda en attraktiv arbetsplats som är fri från diskriminering och ger lika möjligheter för alla.
Ansökan
Skicka ansökan med personligt brev, CV och löneanspråk till nyttjobb@gastrikevatten.se
Ange ref Skadeadministratör på ansökan. Tillsättning sker löpande
För mer information kontakta
Katarina Sundqvist (enhetschef Kundtjänst) tfn 026-17 51 87, katarina.sundqvist@gastrikevatten.se
Inför rekryteringsarbetet har Gästrike Vatten AB tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför all kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.