OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Motiveras du av problemlösning och av att jobba med stort fokus på kunder? Vill du jobba i realtid med att effektivisera våra flöden samt stötta våra kunder? Vi söker nu Gate/CFS-Coordintor till vår Gate/CFS-funktion på APM Terminals Gothenburg.
Gate/CFS-organisationens uppdrag är att stärka närheten till kund inom Operations samt att öka volymen in till terminalen, bland annat genom att ha tydligare ansvar för våra lastbilskunder och partners kopplat till våra industriflöden. Avdelningen för Gate/CFS jobbar bland annat med att proaktivt utveckla kundrelationer, framförallt kopplat till redan existerande kunder, vidareutveckla flödeskoordineringen av våra specialflöden, tullhantering samt stötta kunder i användandet av våra digitala IT-lösningar.
We offer: APM Terminals Göteborg befinner sig på en spännande utvecklingsresa. Vi introducerar ny teknik löpande i vår målsättning i att bli Skandinaviens bästa containerterminal. Vi är en del av ett globalt bolag vilket möjliggör för goda utvecklingsmöjligheter både lokalt och globalt. En tjänst på APM Terminals innebär att du både får möjlighet att arbeta på en arbetsplats som går i bräschen för automatisering och digitalutveckling inom branschen, samt att du får ta del av kontaktnät som spänner världen över.
Key Responsibilities: I rollen som Gate/CFS Coordinator är du en i teamet vars huvudsakliga arbetsuppgifter omfattar att både vidareutveckla våra flöden i realtid, hantera löpande kundfrågor samt utveckla våra samarbeten med kund. Rollen är tudelad och omfattar både arbete kopplat till produktion samt till det kommersiella området. I den här rollen får du ett stort ansvar i att leverera en effektiv och bra produkt och positiv kundupplevelse till terminalens kunder. Du kommer att ha löpande kundkontakt över telefon och mail, men även fysiska möten kan förekomma. Målsättningen med rollen är att vi ska arbeta proaktivt som spindel i nätet funktion för att lösa problemen innan de uppstår. Löpande arbetsuppgifter omfattar även att ha daglig kontakt med kunder, myndigheter samt med andra funktioner inom APM Terminals Göteborg. Tjänsten innehåller också viss administration.
We are looking for: Vi söker dig som har några års arbetslivserfarenhet, gärna inom logistik, business administration, systemvetenskap eller motsvarande. Du är en kundfokuserad person som motiveras av att hitta nya lösningar. För dig är det självklart att jobba nära och proaktivt för våra kunder, med värdeskapande och effektiva interna processer. Du trivs i en omväxlande miljö där du hanterar en mängd varierande arbetsuppgifter under en dag. Arbetet kan ibland innebära högt tempo då det utförs i realtid och vi tror att du som söker stimuleras av tempoväxling i din arbetsdag.
Självklart är du en god kollega som bemöter andra med öppenhet och respekt. Du har lätt för att lära nya datasystem och delar gärna med dig av din kompetens till andra på ett prestigelöst sätt.
Du har/är:
Akademisk utbildning, gärna inom logistik, business administration eller motsvarande
Med fördel erfarenhet av arbete inom service och/eller som trafikplanerare, dispatcher eller liknande
Intresse för implementering av förbättringar och standardiseringar, gärna vana av LEAN
Flytande i svenska och engelska, tal och skrift
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet
Tjänsten är en tillsvidareanställning med placering i Göteborg. Sista ansökningsdag är 2022-02-13. Urval sker löpande.
Varmt välkommen med din ansökan.
Öppen för alla
Vi fokuserar på din kompetens, inte dina övriga förutsättningar. Vi är öppna för att anpassa rollen eller arbetsplatsen efter dina behov.