Gate CFS Coordinator till APM

Gate CFS Coordinator till APM

Arbetsbeskrivning

Motiveras du av problemlösning och av att jobba med stort fokus på kunder? Vill du jobba i realtid med att effektivisera våra flöden samt stötta våra kunder? Vi söker nu Gate/CFS-Coordintors till vår Gate/CFS-funktion på APM Terminals Gothenburg där du kommer hantera flöden och kundrelationer.

Om tjänsten
Vår kund Gate/CFS uppdrag är att stärka närheten till kund inom Operations samt att öka volymen in till terminalen, bland annat genom att ha tydligare ansvar för våra lastbilskunder och partners kopplat till våra industriflöden. Avdelningen för Gate/CFS jobbar bland annat med att proaktivt utveckla kundrelationer, framförallt kopplat till redan existerande kunder, vidareutveckla flödeskoordineringen av våra specialflöden, tullhantering samt stötta kunder i användandet av våra digitala IT-lösningar.

I rollen som Gate/CFS Coordinator är du en av fyra koordinatorer vars huvudsakliga arbetsuppgifter omfattar att både vidareutveckla våra flöden i realtid, hantera löpande kundfrågor samt utveckla våra samarbeten med kund. Rollen är tudelad och omfattar både arbete kopplat till produktion samt till det kommersiella området. I den här rollen får du ett stort ansvar i att leverera en effektiv och bra produkt och positiv kundupplevelse till terminalens kunder. Du kommer att ha löpande kundkontakt över telefon och mail, men även fysiska möten kan förekomma. Målsättningen med rollen är att vi ska arbeta proaktivt för att lösa problemen innan de uppstår. Löpande arbetsuppgifter omfattar även att ha daglig kontakt med Avarn (säkerhetsavdelningen) samt med andra funktioner inom APM Terminals Gothenburg, exempelvis dispatchingavdelningen. Tjänsten innehåller också viss administration. Du arbetar primärt i systemet Navis.

Arbetstiderna kommer att vara kontorstider med undantag var sjätte vecka då du kommer att arbeta kvällstid måndag-torsdag och ha fredagen ledig.

Vi erbjuder
APM Terminals Gothenburg befinner sig på en spännande utvecklingsresa. Vi introducerar ny teknik löpande i vår målsättning i att bli Skandinaviens bästa containerterminal. Vi är en del av ett globalt bolag vilket möjliggör för goda utvecklingsmöjligheter både lokalt och globalt. En tjänst på APM Terminals innebär att du både får möjlighet att arbeta på en arbetsplats som går i bräschen för automatisering och digitalutveckling inom branschen, samt att du får ta del av kontaktnät som spänner världen över.

Om dig
Vi söker efter dig som har en akademisk utbildning, gärna inom logistik, businessadministration, systemvetenskap eller motsvarande och som har några års arbetslivserfarenhet. Du är en kundfokuserad person som motiveras av att hitta nya lösningar. För dig är det självklart att jobba nära och proaktivt för våra kunder, med värdeskapande och effektiva interna processer. Du trivs i en omväxlande miljö där du hanterar en mängd varierande arbetsuppgifter under en dag. Arbetet kan ibland innebära högt tempo då det utförs i realtid och vi tror att du som söker stimuleras av tempoväxling i din arbetsdag.

Självklart är du en god kollega som bemöter andra med öppenhet och respekt. Du har lätt för att lära nya datasystem och delar gärna med dig av din kompetens till andra på ett prestigelöst sätt.

Du har/är:
• Akademisk utbildning, gärna inom logistik, businessadministration eller motsvarande
• Med fördel erfarenhet av arbete inom service och/eller som trafikplanerare, dispatcher eller liknande
• Intresse för implementering av förbättringar och standardiseringar, gärna vana av LEAN
• Flytande i svenska och engelska, tal och skrift
• Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet

Det är ett konsultuppdrag med start omgående med goda chanser till långsiktig anställning hos kund. Inget utbildningskrav för tjänsten men vi kommer lägga stor vikt vid personlig lämplighet.

Om ansökan
Adecco är en av världens största rekryterings- och bemanningsföretag och vår viktigaste tillgång är våra kvalificerade medarbetare. Hos oss och på våra kunduppdrag kommer du som konsult att uppskattas för din kompetens som gör skillnad! Din vardag kommer att vara varierad med nedslag i många nya branscher, system och miljöer. Din erfarenhetsbank kommer att växa liksom ditt sociala och professionella kontaktnät.
Adecco kan erbjuda dig möjligheten till intressanta uppdrag på attraktiva företag, till tjänster som kanske aldrig kommer ut på den öppna marknaden.

Vi vill att du ska må bra och ger dig friskvårdsbidrag och rabatter på träningskort. För att du ska känna dig trygg omfattas du även av försäkringar och företagshälsovård.

Är du intresserad ska du ansöka så snart som möjligt. Tjänsten ska tillsättas omgående och därför sker rekryteringsarbetet löpande under ansökningstiden. Ansökan sker genom att du registrerar dig här nedan.

Vid frågor angående registrering på hemsidan, kontakta gärna ansvarig rekryterare Elsa Tidblom på Elsa.Tidblom@adecco.se 

Välkommen att söka!

Kontaktpersoner på detta företaget

Tove Östberg

Leila Mekidiche
08-598 981 58
Per Östman
0736847137
Lovisa Kvam
0859898002
Sandra Jonsson
08-598 980 22
Annmarie Lund

Linda Josephson
08-598 980 00
Lena Wassen
0736847486
Zandra Briseid
08-59898006
Mary Cairns
0736847147

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Adecco Sweden AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 15 september 2022
  • Ansök senast: 14 oktober 2022

Besöksadress

Kungsgatan 60
None

Postadress

Kungsgatan 60
STOCKHOLM, 10224

Liknande jobb


13 november 2024

13 november 2024

13 november 2024

13 november 2024