Gate Coordinator APM Terminals Göteborg – Maersk

Gate Coordinator APM Terminals Göteborg – Maersk

Arbetsbeskrivning

Motiveras du av problemlösning och av att jobba med stort fokus på kund – då har vi jobbet för dig! Vi söker nu en Gate Coordinator till vår operationella avdelning på APM Terminals Gothenburg.

We offer
Vi på APM Terminals erbjuder en arbetsplats på skandinaviens största containerterminal, hit anlöper några av världens största containerfartyg. Här befinner vi oss på en spännande utvecklingsresa, där vi fokuserar på både digitalisering, hållbarhet och automation. Vi är en del av en global logistikkoncern vilket möjliggör för spännande möjligheter över hela världen.

Key responsibilities
Gate teamets uppdrag är att stärka närheten till kund inom den operationella avdelningen. I rollen som Gate Coordinator är du en av flera i ett team vars huvudsakliga arbetsuppgifter omfattar att vidareutveckla våra gateflöden i realtid, hantera löpande kundfrågor samt utveckla våra samarbeten med kund. Rollen omfattar arbetsuppgifter kopplat till både det operationella samt till det kommersiella området, vilket innebär sammarbete med flera funktioner inom APM Terminals Gothenburg. I den här rollen får du ett stort ansvar i att leverera en effektiv och positiv kundupplevelse till terminalens kunder.
Du kommer att ha löpande kundkontakt över mail och telefon, men även fysiska möten kan förekomma. Målsättningen med rollen är att vi ska arbeta proaktivt för att lösa kundproblem innan de uppstår. Löpande arbetsuppgifter omfattar även tullhantering, förbättra och utveckla processer samt guida kunder i att använda våra digitala produkter och tjänster. Tjänsten innehåller också viss administration.


We are looking for
Vi söker dig som har några års arbetslivserfarenhet, gärna inom logistik, business administration eller motsvarande. Du är en kundfokuserad person som motiveras av att hitta nya lösningar. Du är en doer och för dig är det självklart att jobba nära och proaktivt för våra kunder, med värdeskapande och effektiva interna processer.
Du trivs i en omväxlande miljö där du hanterar en mängd varierande arbetsuppgifter under en dag. Arbetet kan ibland innebära högt tempo då det utförs i realtid och vi tror att du som söker stimuleras av tempoväxling i din arbetsdag.

Självklart är du en god kollega som bemöter andra med öppenhet och respekt. Du har lätt för att lära nya datasystem och delar gärna med dig av din kompetens till andra på ett prestigelöst sätt.


Du har/är:
- Akademisk utbildning, gärna inom logistik, business administration eller motsvarande arbetslivserfarenhet.
- Med fördel erfarenhet av arbete inom service och /eller som trafikplanerare, dispatcher eller liknande.
- Intresse för implementering av förbättringar och standardiseringar, gärna vana av LEAN.
- Flytande i svenska och engelska, tal och skrift.
- Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.
Vi arbetar med löpande urval och senast 2022-07-03 vill vi ha din ansökan med CV och personligt brev med motivering. Urval och intervjuer sker löpande så skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt. Vi tillämpar provanställning om 6 månader på våra tjänster.
VÄLKOMMEN MED DIN ANSÖKAN!
Öppen för alla
Vi fokuserar på din kompetens, inte dina övriga förutsättningar. Vi är öppna för att anpassa rollen eller arbetsplatsen efter dina behov.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: APM Terminals Gothenburg AB GÖTEBORG
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 16 juni 2022
  • Ansök senast: 3 juli 2022

Postadress

Indiska oceanen 11
GÖTEBORG, 41834

Liknande jobb


10 december 2024