OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Som Gateway Freight Forwarder ingår du teamet som agerar supportfunktion till våra interna sjökontor genom att samlasta sjö- och tågtransporter för deras kunder. På vår avdelning får du ett omväxlande, roligt och fartfyllt arbete med många kontaktytor. Du får en helhetsbild av transportkedjan och utgör ett viktigt internt stöd för våra kollegor.
Vi kan erbjuda ett omväxlande, ansvarsfullt och stimulerande arbete i en internationell miljö med goda möjligheter till personlig utveckling. Vi är kvalitetscertifierade enligt den internationella standarden Investor in People. Som medarbetare hos oss utgör du vår viktigaste resurs och vi strävar efter att vara den bästa arbetsplatsen för våra medarbetare.
Om tjänsten
Som Gateway Freight Forwarder Ocean kommer du ansvara för att tillhandahålla pris- och kvalitetsmässigt konkurrenskraftiga trafiklösningar inom sjötransporter. Du kommer ha daglig kontakt med våra leverantörer, kollegor i Sverige samt internationella kontakter inom och utanför GEODIS nätverk.
I arbetsuppgifterna ingår att:
- Utveckla dina trafiker för att motsvara kundernas krav och förväntningar
- Skapa relationer med och koordinera Gateway sjövolymer för dedikerade trafiker
- Tracka, avisera och ankomstbevaka containers för att säkerställa tidsenliga leveranser samt rapportera om förseningar
- Förhandla frakter samt optimera containers för att säkerställa god lönsamhet
- Kostnadskontrollera och hantera leverantörsfakturor samt fakturera
- Bidra till teamets utveckling och förbättring av arbetssätt, rutiner och processer
Du kommer att vara del av vår Gateway Ocean-avdelning, ett team med specialistkompetens som agerar spindeln i nätet inom vår svenska organisation. Du rapporterar till Gateway Ocean Manager. Tjänsten är en tillsvidareanställning med start enligt överenskommelse.
Din profil
Vi söker dig som har erfarenhet av att arbeta med spedition, framförallt inom sjö. Har du eftergymnasial utbildning, till exempel yrkeshögskoleutbildning inom spedition eller logistik, är det en merit. Vi arbetar i en internationell miljö där svenska och engelska används i dagliga arbetet, därför är det viktigt att du talar och skriver båda språken obehindrat. Vi ser gärna att du har goda kunskaper inom Office 365 och det är en fördel om du har erfarenhet av vårt operativa system CargoWise.
Rollen passar dig som är noggrann, kvalitetsmedveten och har god samarbetsförmåga. Vi tror att du trivs i en arbetsmiljö med stundtals högt tempo och motiveras av att hitta lösningar på komplexa frågor. Du är initiativtagande och lägger stor vikt vid att ge god kundservice.
Vi söker efter dig som vill arbeta i linje med våra värderingar: Passion, Commitment, Innovation, Trust och Solidarity.
Ansökan
Låter detta som en intressant roll för dig, tveka inte att ansöka redan idag! Intervjuer kommer hållas löpande så skicka gärna din ansökan snarast möjligt. Sista ansökningsdag är 2023-01-27.
För frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta rekryterande chef Jonas Kärrman, tel. 0730888868.
GEODIS har kollektivavtal och ett nära samarbete med Unionen, kontaktperson Tommy Sidén: tel +46 101 631 828.