OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill du jobba med det viktigaste och vara med och ta ansvar för framtiden? Hos oss får du ca 2 400 arbetskamrater som alla jobbar med att utveckla Arvika kommun. Alla lika viktiga för att kommunen ska vara en trevlig och välfungerande plats att leva, bo och verka i.
I Arvika kommun är det nära till det som är viktigt i vardagen; jobb, skola, natur, kulturutbud och fritidsaktiviteter. Kommunen är den näst största i Värmland med omkring 26 000 invånare.
Beskrivning
Tjänsten som gatu- och trafikansvarig finns inom funktionen Planering och utveckling som ansvarar för kommunens samhällsbyggnadsbehov med 12 medarbetare och är en del av Kommunledningsstaben.
Det kommunala bolaget Arvika Teknik AB bidrar i samhällsbyggnadsprocessen och i skötselavtal regleras drift och underhåll av gator och enskilda vägar, belysning, vinterväghållning, beläggningsunderhåll samt förnyelse av gator, vägar och belysning.
Arbetsuppgifter
Arbetet som gatu- och trafikansvarig är omväxlande och berör flera delar av samhällsbyggnadssektorns verksamhet. Du arbetar med strategiska frågor inom infrastruktur och trafik, trafikjuridiska frågor som bl.a. lokala trafikföreskrifter, parkering, gräv- och schakttillstånd, handläggning av trafikrelaterade ärenden och användande av offentlig plats. I tjänsten ingår budgetansvar. I arbetet ingår mycket kontakt med medborgare och du kommer att arbeta både självständigt och i grupp.
Kvalifikationer
Du har en utbildning inom gatu- och trafikområdet eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer relevant. Det är önskvärt att du har erfarenhet från liknande arbetsuppgifter. Du har B-körkort. Som person har du god samarbetsförmåga, är initiativtagande, van att arbeta självständigt, har en god känsla för bemötande och service och har en god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.
Urval kommer att ske löpande så ansök redan idag
Vi är ett gäng som trivs tillsammans och jobbar för visionen ”Arvika – en attraktivare kommun”. Är du vår nya arbetskamrat?
Varmt välkommen med din ansökan!
Övrigt
Arvika kommun samarbetar med MyNetwork i rekryteringsärenden och det är också vårt rekryteringsverktyg för att hantera ansökningar samt ett led i att kvalitetssäkra vår rekryteringsprocess. Du söker jobbet genom länken i annonsen.
Det är viktigt att du är noggrann när du fyller i din ansökan då den bedöms gentemot andra sökande.
Vi har gjort vårt medieval och vill därför ej bli kontaktade av säljbolag.
Kontaktpersoner på detta företaget
Göran Andersson
0570-81632, 070-100 07 83
Hilde Axelsson
0570-818 51, 070-418 16 97
Mikael Rainerson
0570-81600
Björn Strand, föreståndare
0570-82799, 070-207 37 97
Hilde Axelsson, Planeringschef
0570-818 51