OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om Laholms kommun
Det är i mötet med våra invånare som värdet av vårt arbete uppstår! Som medarbetare i Laholms kommun är du med och levererar tjänster och service till våra invånare – varje dag, året om. Laholms kommun rymmer allt från omsorg, stöd och utbildning för våra invånare till infrastruktur, underhåll, kulturliv och tillväxt. Vi tror på att varje medarbetare har drivkraften och förmågan att förbättra verksamheten och en vilja att utvecklas i sitt yrke.
Som medarbetare i Laholms kommun har du kollegor med många olika yrken och bakgrund, men det som förenar oss är vårt uppdrag och vår gemensamma värdegrund med ledorden glädje, mod, delaktighet, engagemang och gott föredöme
Driftenheten ansvarar för Laholms kommuns ”ansikte utåt”, dvs parker, gator, torg, lekplatser samt vår 12km långa sandstrand. Enheten består av ca. 20 medarbetare varav 1 assistent, 1 stadsträdgårdsmästare, 1 trafikingenjör, 2 projektledare och 1 arbetsledare. Driftenheten projekterar, bygger och driftar i egen regi men även med entreprenörer vid behov. Arbetsuppgifterna för enheten innefattar bland annat beläggningsarbeten på kommunens vägar, snöröjning, anläggningsarbeten, skötsel av enskilda vägar, grönytor i kommunen så som Stadsträdgårds parken m.m., men även projekt som förbättringsåtgärder i våra tätorter.
Beskrivning
Vi söker nu en erfaren gatuingenjör, gärna med erfarenhet av projektledning!
Rollen är en strategisk funktion och du kommer att arbeta tätt ihop med specialister inom andra teknikområden för att tillsammans driva samhällsutvecklingen framåt.
Arbetsuppgifter
Ansvarsområde: kommunala vägar och broar, underhåll och investeringar för enskilda vägar, GC- vägar, gatubelysning, torg handel, upplåtelse av allmänplatsmark, projektledning,
Ansvarar för underhåll, investeringar och anläggningsentreprenader i en beställarroll.
I arbetet ingår att handla upp, planera, följa upp och utvärdera projekt utförda av entreprenörer.
Du deltar i utvecklingsarbetet inom området och följer utvecklingen inom branschen samt svarar på skrivelser från allmänhet, andra förvaltningar och bolag. Förberedelse och föredragningar inför nämnd och politik tillkommer.
Kvalifikationer
Vi söker dig som har högskoleutbildning inom väg- & vattenanläggningsteknik, byggteknik eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Det är meriterande om du har minst 3 års arbetslivserfarenhet av projektledning i en beställarroll, speciellt inom kommunal förvaltning.
Du kan arbeta med flera arbetsuppgifter och processer parallellt. Då en stor del av arbetet innefattar kontakt med politiker, medborgare, entreprenörer, konsulter och kollegor krävs det att du har god förmåga att skapa, kommunicera och vårda relationer både muntligt och skriftligt. Du har en god organisationsförmåga och är en konstruktiv och målinriktad person. Du har goda datakunskaper.
Du kan arbeta både operativt och strategiskt och har lätt för att strukturera och prioritera bland dina arbetsuppgifter. B-körkort är ett krav.
Stor vikt kommer att läggas på personlig lämplighet.
Övrigt:
Beredskapstjänstgöring ingår i tjänsten.
I tjänsten kan förekomma arbete på kvällar och helgar.
Övriga upplysningar
Till följd av lag om belastningsregister ska utdrag ur polisens belastningsregister uppvisas vid anställning inom LSS, barnomsorg samt skola.
Du som söker jobb och har skyddade personuppgifter ska kontakta rekryterande chef i annonsen som kommer guida dig vidare för en säker ansökningsprocess. Du ska inte ansöka digitalt via ansökningslänken
Information till annonssäljare
Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.
Vi erbjuder ett utvecklande arbete och friskvård i olika former samt tillämpar rökfri arbetstid.
Laholms kommun verkar för att alla medarbetare ska ha lika rättigheter och möjligheter och vi välkomnar alla sökande oavsett kön, könsöverskridande identitet eller uttryck, etnisk tillhörighet, funktionsnedsättning, sexuell läggning, religion eller annan trosuppfattning.