OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
I Nacka bor 95 000 personer och antalet ökar stadigt. Nacka är en attraktiv plats att leva, vistas och verka på. Vi är nu inne i ett skede där vi planerar för tunnelbanan, fördubblar tillväxttakten och gör stora utbyggnader. Högt på vår agenda står ett omfattande och långsiktigt utvecklingsarbete där Stockholm växer och Nacka bygger stad. Det förväntas bli dubbelt så många Nackabor på västra Sicklaön fram till år 2030. Samtidigt kommer nästan lika många flytta till övriga delar av Nacka.
Arbetsplatsen
Vägenheten består av 17 medarbetare som arbetar för att Nacka ska ha en hållbar, tillgänglig och trafiksäker gatumiljö. Enheten jobbar proaktivt med förnyade arbetssätt genom tex. LCC, riskanalyser, jämställdhetsperspektiv och tidigt deltagande i stadsbyggnadsprocessen. Enhetens ansvarsområde är att förvalta, förnya och bygga ut gatu- och väganläggningar i Nacka kommun. Medarbetarnas uppgifter omfattar bla. väg- och VA-projektering, projektledning, byggledning samt förvaltning av gator, konstruktionsbyggnader och gatubelysning. Enheten tar fram drift- och underhållsplaner och utredningar för anläggningarna och handlar upp såväl konsulter, som anläggningsentreprenader och entreprenader för drift- och underhåll.
Vi arbetar i Nacka stadshus där vi sitter i ett öppet kontorslandskap med flexibla platser.
Arbetsuppgifter
I en självständig och utvecklande roll kommer du som en av kommunens huvudmän att ansvara för förvaltning och reinvestering av gatuvägnätet, tillsammans med den nuvarande förvaltaren. I en utökad roll ser vi även att du kan erbjuda stöd inom förvaltningen av konstruktionsbyggnader. Du kommer att bereda ärenden till Tekniska nämnden och ansvara för planeringen av det långsiktiga reinvesteringsbehovet samt förbereda mottagandet av nya gatuanläggningar från stadsbyggnadsprojekten. Du deltar även som sakkunnig i stadsbyggnadsprocessen för utformning av nytillkommande gatuanläggningar i hela kommunen. En annan viktig del av tjänsten är att föra en dialog med medborgare, andra enheter inom kommunen och förtroendevalda angående förvaltningsfrågor, tekniska lösningar och reinvesteringsbehov.
Kvalifikationer
Vi söker dig som har högskoleutbildning inom samhällsbyggnad/väg och vatten eller annan likvärdig utbildning, och som har kunskap inom entreprenadjuridik. Det är en fördel om du har några års erfarenhet av inom verksamhetsområdet.
Arbetet ställer höga krav på din kommunikationsförmåga och lyhördhet då mycket av arbetet sker i kontakt med allmänheten, politiker och andra kommunala instanser. Vi vill också att du är strukturerad, kvalitetsmedveten och uthållig. Självklart kan du uttrycka dig väl i tal och skrift och har har en förmåga att tänka nytt. Erfarenhet av LOU och dokumentationssystem är en merit.
Anställningsvillkor
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid. Tillträde efter överenskommelse.
Mer information och ansökan
Vill du veta mer om tjänsten kontaktar du enhetschef Gunilla Egnelöv, 08-718 80 25.
Facklig representant: Sveriges ingenjörer, Rafael Mancera, 08-718 80 14.
Välkommen att skicka in din ansökan med CV och personligt brev senast den 17 augusti 2014. Vi tar endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem.
Vi bygger stad på vårt vis. Vi söker dig som kan, vill och vågar vara med och driva stadsbyggnadsarbetet i en av Sveriges mest expansiva kommuner. Antar du utmaningen?