OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Arbetsbeskrivning
Vi söker en strukturerad och självgående GD-assistent till ett utvecklande uppdrag hos Inspektionen för vård och omsorg (IVO) i Stockholm som kommer ha varierande arbetsuppgifter och bland annat fungera som administrativt stöd till generaldirektören i form av bokningar, dokumentationshantering, utskick, kallelser och inbjudningar, koordinering och administration samt praktiska förberedelser av möten, konferenser och andra aktiviteter. Vi söker dig med minst två års arbetslivserfarenhet som VD-assistent/GD-assistent/Executive assistant/chefssekreterare eller motsvarande samt med goda kunskaper i svenska, såväl i tal och skrift. Vidare har du erfarenhet av kvalificerat administrativt och koordinerande stöd samt av avancerad kalenderbokning. Låter detta som något för dig? Då ser vi fram emot din ansökan, redan idag!
Uppdraget är på heltid, 100%. Start så snart som möjligt (senast start 10 maj 2022) och pågå under minst 5 månader. Möjlighet till förläggning i 2 månader. Du kommer företrädesvis arbeta i IVO:s lokaler i Stockholm.
Som konsult hos Randstad är du anställd hos oss och jobbar ute hos någon av våra kunder. Du har samma fördelar hos Randstad som hos andra arbetsgivare med kollektivavtal och förmåner som friskvårdsbidrag, företagshälsovård, försäkringar och rabatt på träningskort. Utöver det erbjuds du även en mängd karriärmöjligheter, får möta olika företagskulturer och erfarenhet från olika branscher vilket gör att du utvecklar din kompetens och får ett välfyllt CV. Tjänsten kan innebära många kontakter och då är det är viktigt med god samarbets- och kommunikationsförmåga. Som person ser vi att du är drivande och van att arbeta självständigt. Söker du en arbetsgivare som erbjuder varierande uppdrag och nya kontaktnät kommer du att trivas hos oss.
Ansvarsområden
Inspektionen för vård och omsorg (IVO) har till uppgift att granska att befolkningen får vård och omsorg som är säker, har god kvalitet och bedrivs i enlighet med lagar och andra föreskrifter. IVO har idag ca 750 medarbetare. Som administrativ assistent till IVO:s Generaldirektör på IVO kommer du tillhöra GD stab och samarbeta med medarbetarna i staben.
I dina arbetsuppgifter som GD-assistent ingår bland annat:
Hantering av GD:s kalender inklusive samordning och förberedelser av möten.
Administrativt stöd till generaldirektören, staben och ledningsgruppen i form av bokningar, dokumentationshantering, utskick, kallelser, inbjudningar och (remisshantering).
Resebokningar
Fakturakontering
Koordinering och administration samt praktiska förberedelser av möten, konferenser och andra aktiviteter.
Kvalifikationer
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och söker dig som är flexibel med god initiativ-och problemlösningsförmåga. Vidare har du förmåga att arbeta strukturerat och självständigt planera, genomföra och följa upp arbetsuppgifter. Vi ser också att du har en hög integritet med förståelse för vikten av absolut diskretion och sekretess.
Krav för tjänsten som GD-assistent:
Gymnasium eller likvärdig utbildning
Mycket goda kunskaper i MS Office eller likvärdigt
Minst två (2) års erfarenhet av att ha arbetat som VD-assistent/GD-assistent/Executive assistant/chefssekreterare eller motsvarande.
Erfarenhet av liknande arbetsuppgifter som de som ingår i detta uppdrag (beskrivet under ansvarsområden ovan)
Mycket kommunikativ och kunna kommunicera obehindrat på svenska och engelska, såväl i tal som skrift
Erfarenhet av kvalificerat administrativt och koordinerande stöd
Erfarenhet av avancerad kalenderbokning
Det är meriterande om du har:
Genomfört minst två uppdrag liknande efterfrågat (dvs de arbetsuppgifter som beskrivs under ansvarsområden) som vardera har varat minst 2 månader.
För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald.
Ansökan
Vi ser fram emot din ansökan, senast 2022-03-20, urval och intervjuer kommer att ske löpande. Tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag, ansök därför så snart som möjligt.
För information: Emelie Cedergren, emelie.cedergren@randstad.se
Om företaget
Med över 600 000 anställda i omkring 40 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster och erbjuder bemannings-, konsult- och rekryteringslösningar inom alla kompetensområden. Vi erbjuder även interim management, executive search och omställningstjänster. Vi har ett stort nätverk av bolag och kandidater vilket innebär att vi förmedlar hundratals jobb inom olika branscher, från Kiruna i norr till Malmö i söder. Vår ambition är att vara den bästa arbetsgivaren på marknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och organisationer att nå deras sanna potential. Vi kallar det Human Forward.
Kontaktpersoner på detta företaget
Daniella Petersen
Cecilia Mannheimer
Emelie Özgun
Pontus Adolfsson
Konsultchef Katja Löfström
Maria Johansson
Maria Öhlander
072-9889604
Jonna Blom
Emelie Özgun
0729889603
Konsultchef Camilo Garcia Sanchez
0729889044