OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
GEMÜ är en världsledande tillverkare av ventiler, flervägsventilblock och komponenter till processindustrin. Vi är marknadsledande inom Bioteknik och Farmaceutisk industri.
GEMÜ Armatur AB bildades i Sverige 1981 och är ett väletablerat dotterbolag, med moderbolag och huvudkontor i Tyskland och fabriker på 6 olika platser i världen. Idag är vi 28 anställda och omsätter drygt 250 miljoner SEK. Huvudkontoret finns i Lindome strax söder om Göteborg, och vi har regionkontor i Stockholm och Malmö.
För närvarande har GEMÜ-gruppen över 2 200 medarbetare över hela världen. Vi finns representerade i mer än 50 länder med 27 systerbolag.
För GEMÜ Armatur AB:s räkning så söker vi nu en duktig innesäljare/säljsupport. Tjänsten är en heltidstjänst där du anställs av GEMÜ Armatur AB.
Om tjänsten
Vill du ta ansvar, gillar du problemlösning, är du kreativ och vill arbeta i en internationell miljö? Då kan du vara rätt person för oss!
Gemü söker nu dig som motiveras av att hjälpa andra och vill växa in i rollen som Key Account Support Engineer. Du kommer att ingå i vårt sales supportteam och jobba nära tillsammans med vår Key Account Manager i arbetet med en av våra viktigaste nyckelkunder inom BioPharma sektorn.
En betydande del av din arbetstid kommer du att jobba med att förstå kundens behov och ta fram lösningsförslag tillsammans med säljorganisationen och specialister på huvudkontoret i Tyskland. Låter det som en spännande utmaning då är du välkommen att söka redan idag.
Dina arbetsuppgifter i huvudsak
• Teknisk beredning
• Offertberedning
• Projektledning
• Teknisk rådgivning
• Back-up till KAM vid frånvaro
Vem är du?
Vi söker dig som trivs med kundkontakt och alltid vill erbjuda bästa möjliga service såväl internt som externt. Du har en välutvecklad problemlösningsförmåga och drivs av att lösa uppgifter av varierad svårighetsgrad. Dina personliga egenskaper präglas också av samarbetsvilja och positivitet vilket gör dig till en uppskattad kollega.
För att vara framgångsrik i denna roll har du en teknisk utbildning, ett starkt teknikintresse eller skaffat dig gedigna kunskaper genom erfarenhet i ett liknande jobb. Det är viktigt att du har systemvana, mycket goda kunskaper i Officepaketet, främst i Excel. Erfarenhet av administrativa program och CRM system är en fördel. En god förmåga att uttrycka dig väl i tal och skrift på både svenska och engelska är en förutsättning för rollen. Meriterande men inget krav är även om du talar och skriver tyska.
Vi värderar personliga egenskaper högt och vi söker dig som är strukturerad, noggrann och analytisk som person. Du trivs bra med att hjälpa och stötta andra och är prestigelös genom att tycka om variationen mellan högt och lågt. I denna roll kan du påverka och göra skillnad, därför är det viktigt att du har ett stort driv, är ansvarsfull och finner motivation i utmaningar. Du är självdrivande för din egen utveckling och samtidigt nyfiken och kunskapssökande.
Du kommer att välkomnas av en sammansvetsad och kompetent grupp bestående av entusiastiska kollegor med ett stort intresse för att skapa de bästa förutsättningarna för deras väletablerade kunder. Gemü erbjuder en internationell miljö i ett väletablerat och expansivt företag. Vill du vara med på en spännande resa och skapa något unikt då är du välkommen att ansöka till oss.
Oavsett om du är i början av din karriär eller har samlat på dig arbetserfarenhet, erbjuder Gemü en fantastisk arbetsmiljö och möjligheter att bygga en trygg grund. Vi tror att prestationer blomstrar i en bra arbetsmiljö.
Tjänsten är en heltidstjänst med tillträde snarast.
Vi bearbetar ansökningar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag, så skicka in din ansökan så snart som möjligt!
Varmt välkommen med din ansökan!