OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Är du en prestigelös och ansvarstagande person med förmåga att driva utveckling och skapa struktur i en dynamisk miljö? Har du erfarenhet av brett ekonomiarbete och lockas av möjligheten att få arbeta hands-on i ett härligt team på ett av de ledande investmentbolagen? Då kan rollen som General Accountant vara nästa steg för dig!
Rollen erbjuder dig en unik möjlighet att arbeta i en spännande och dynamisk organisation med en global närvaro och en stark entreprenöriell ådra. Rollen är en tillsvidareanställning och vår kund sitter i fantastiska lokaler i centrala Stockholm.
OM ROLLEN
Som Genereal Accountant har du en bred roll i bolagets Finance team och arbetar med ekonomi, redovisning, koordinering lön och administrativ support. Du kommer att arbeta med att ge ett effektivt och affärsmässigt stöd till bolagets verksamhet i Stockholm och London och rapporterar till Head of Accounting and Tax.
Ca 20 % av tiden kommer du delvis i egen regi och delvis som stöd driva:
- De administrativa processerna, koordinering och redovisning avseende outsourcad lönehantering, försäkring samt pensioner för två svenska och ett brittiskt bolag, totalt cirka 45 anställda. Dessa delar är outsourcade men du kommer bland annat ansvara för att,
- Ansvara för framtagning av underlag till rapporter, undersökningar, statistik, årliga revisioner och uppdatering av data.
- Ansvarig för att uppdatera anställningsdata i diverse system samt driva utveckling av system kopplat till lön och anställning information.
- Äga den interna masterfil rapporten innehållande all kompensation och anställningsdata. Uppdatera, extraherar och förbereder statistik och rapporter till extern/intern rapportering såsom årsrapporter, revisioner etc.
- Ansvara för att driva mobility (skattefrågor, visum, försäkringar, etc.)
- Uppdatering av rutiner, policys och efterlevnad av arbetslagstiftning kopplat till lön, pensioner, förmåner.
- Säkerställande och genomförande av onboarding av medarbetare; introduktion gällande lön, anställningsavtal och övrig administration.
50 % ansvar för kostnadsbokföring:
Hantera styrningen av inkommande leverantörsfakturor så att de konteras och attesteras i enlighet med budget och principer samt kontroll av redovisning för kortutlägg.
Övrig tid, ca 25-30%:
Delta i diverse återkommande, samt tillfälligt uppkommande, uppgifter på redovisningsavdelningen såsom fakturering, betalningar, kontoavstämningar, bokföring samt moms och skatt.
OM DIG
Vi söker dig som är noggrann, prestigelös, självgående och ansvarstagande med hög integritet. I din kommunikation och i sociala sammanhang är du smidig, orädd och professionell. Du motiveras av att arbeta hands-on, är lösningsfokuserad och trivs i ett högt tempo.
Från tidigare roller är du van vid brett kvalificerat ekonomiarbete. Du har en analytisk förmåga och erfarenhet av självständigt arbete med fakturor, löpande redovisning, lön och utläggshantering. Erfarenhet av personaladministrationssystem och arbete med lön, skatt och förmåner är meriterande.
ANSÖKAN
Hoppas att vi har väckt ditt intresse och att du är nyfiken på att veta mer om rollen. Vi rekryterar löpande så skicka in din ansökan så snart du kan. Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten får du gärna kontakta oss på jobb@switchgame.se
OM SWITCH GAME
Switch Game är rekrytering- och konsultbyrån som gör de krångliga enkelt, superenkelt. Genom att kombinera beprövade metoder med moderna arbetssätt och ny teknik kan vi hitta unika matchningar, snabbt och med hög träffsäkerhet. Vi arbetar alltid tvåvägs och söker kandidater till uppdrag såväl som uppdrag till kandidat vilket skapar en dynamisk organisation med många spännande möjligheter.