OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Skulle du vilja vara med att skapa värden som möjliggör en hållbar framtid där människor, företag och vår planet växer tillsammans?
Komatsu Forest erbjuder en innovativ arbetsplats med stora karriärmöjligheter världen över, där samarbete och utveckling står i centrum.
Vi tror att det mesta går att uppnå - tillsammans.
Vi ska bygga upp en ny funktion inom vår enhet Customer Service Business (CSB) och söker nu en ledare som ska ansvara för den funktionen. Avdelningen heter Aftermarket Service och har som huvudsakliga ansvarsområden att:
- Skapa och underhålla affärsmodeller och prisstrategier för vår eftermarknad globalt.
- Ansvara för framtagning och lansering av produkter, tjänster och tillbehör.
- Stötta våra säljbolag och återförsäljare att promota våra tjänster och produkter på vår eftermarknad.
- Sätta mål för eftermarknadsaffären samt stötta och följa upp vår prestation.
- Skapa, utveckla och underhålla arbetssätt, processer och standarder för verksamheten.
Arbetsuppgifter
Dina huvudsakliga uppgifter kommer att vara att:
- Tillsammans med ledningen utveckla globala strategier för produkter/tjänster och prissättning
- Utveckla affärsmodeller anpassade till olika marknader och initiera framtagning av produkter och tjänster utifrån marknadsbehov.
- Initiera och leda projekt.
- Sätta affärsmål och nyckeltal tillsammans med ledning och lokala säljbolag.
- Utveckla och underhålla verktyg för att mäta prestanda(Power BI)
- Rapportering av finansiell information och nyckeltal.
- Analysera och identifiera affärsmöjligheter för att få vår eftermarknadsaffär att växa.
- Samarbeta tvärfunktionellt inom företaget för att leda utveckling av både affärer och personal.
- Samverka med logistik och eftermarknadsavdelningar på våra säljbolag och återförsäljare för att skapa goda förutsättningar för så bra service och tillgänglighet som möjligt.
Du kommer att ha mandat att planera och implementera aktiviteter inom ramen för uppdraget för att uppnå satta mål.
Profil
Vi söker dig med lämplig högre utbildning inom ekonomi och/eller teknik eller motsvarande kompetens förvärvad genom erfarenhet.
Du har dokumenterat goda ledaregenskaper präglat av att utveckla, inspirera, leda och coacha både andra ledare och specialister. Du har i tidigare roller framgångsrikt arbetat med planera, fastställa och implementera projekt och handlingsplaner samt följa upp dessa utifrån överenskommen budget och målbild.
Du ska kunna prioritera och organisera ditt eget och andras arbete så att tillgänglig tid kan användas så effektivt som möjligt. Du har en mycket god kommunikativ förmåga och en passion för att leda och inspirera medarbetare och andra intressenter i en komplex organisation.
Du har lätt för att skapa och bibehålla goda relationer och nätverk, både internt och externt, samt en förmåga att skapa engagemang för de handlingsplaner och aktiviteter som tas fram.
Du är en nyfiken och driven problemlösare som också lägger märke till detaljer som kan ha stor påverkan på slutprodukten.
Då du i denna roll kommer att ha kontaktytor i både Sverige och utomlands ska din engelska vara flytande i både tal och skrift.
Vi är ett globalt företag som vet att mångfald bidrar till goda resultat och en bättre arbetsplats.
Välkommen med din ansökan!
Vi tar endast emot ansökningar via vårt rekryteringsverktyg för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas i din profil och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Fyll därför i dina uppgifter så omsorgsfullt som möjligt för att ge en rättvisande bild av dig själv. Uppgifterna behandlas och sparas enligt GDPR.