General Manager till PM Sweden i Ängelholm

General Manager till PM Sweden i Ängelholm

Arbetsbeskrivning

PM-International AG är ett marknadsledande distributionsföretag av högkvalitativa produkter inom hälsa, fitness och skönhet världen över och omsätter årligen cirka 2,35 miljarder dollar. Den svenska delen PM Sweden AB grundades 2002 och har sitt säte i Ängelholm. Företaget har idag 10 anställda och omsätter cirka 170 miljoner årligen. Veckans Affärer har utsett PM Sweden till årets Superföretag 6 gånger. Företagets finansiella status och stabilitet har uppmärksammats med utmärkelsen AAA från Soliditet, den högsta kreditvärdigheten man kan uppnå. Även UC har premierat PM Sweden med högsta kreditvärdighet med Guld Diplom. Läs mer om oss på pm-sweden.se

.

Är du den trygga och relationsbyggande lagledaren med bred affärserfarenhet från försäljning inom B2C? Trivs du med att arbeta kundnära och med att utveckla och lyfta såväl verksamhet som medarbetare? Om ja, då är rollen som General Manager (GM) på PM Sweden i Ängelholm helt rätt roll för dig.

PM-International AG är ett marknadsledande distributionsföretag av högkvalitativa produkter inom hälsa, fitness och skönhet världen över och omsätter årligen cirka 2,35 miljarder dollar. Den svenska delen PM Sweden AB grundades 2002 och har sitt säte i Ängelholm. Företaget har idag 10 anställda och omsätter cirka 170 miljoner SEK årligen. Organisationen består av kompetenta, erfarna och engagerade medarbetare.

Dina arbetsuppgifter hos oss
För att skapa förutsättningar för en framtida tillväxt genom en ökad försäljning, blir din huvuduppgift i rollen som GM att positionera PM Sweden på den svenska marknaden. Du förväntas även ansvara för den operativa och strategiska lokala planeringen, att formulera prestationsmål samt leda medarbetarna mot dessa mål genom att aktivt driva marknadsfrämjande åtgärder inom Sverige. 
 
En annan viktig uppgift som GM blir att bidra till den vinnande kultur som finns bland medarbetarna och att kontinuerligt se över kompetensbehoven. Som GM ansvarar du för att bolagets resurser nyttjas optimalt och för att ha en effektiv resursstyrning med rätt fokus på våra olika marknadsaktiviteter och event.

I rollen GM kommer du att ingå i PM internationals ledningsgrupp vilka träffas regelbundet. Möten sker även på regelbunden basis med moderbolagets VD och CFO. Som GM kommer du att rapportera direkt till vårt moderbolag PM-International AG i Luxemburg.

Du är helt enkelt den affärsdrivna och engagerade lagledaren som tillsammans med ditt team är specialist på att skapa långsiktiga relationer med våra kunder.

Vårt erbjudande till dig
För rätt person erbjuder vi en central, spännande och varierande befattning som GM inom ett innovativt och marknadsledande svenskt företag med en entrpenöriell atmosfär. Bakom oss har vi en världsledande företagsgrupp, PM International. Du kommer att få arbeta tillsammans med trevliga och proffsiga kollegor. Vidare kommer du även få vara med om att påverka och bidra till utvecklingen av vår affärsverksamhet inom Sverige. 

Vår strävan är att alla ska trivas och må bra och ha kul på jobbet. Därför är din arbetsmiljö, hälsa och friskvård prioriterade områden hos oss. Inom företaget och vår koncern erbjuds goda utvecklingsmöjligheter för vår personal.

Din bakgrund
Du som söker tjänsten har dokumenterad försäljnings- och förhandlingserfarenhet samt erfarenhet av kommersiellt ansvar från tjänstebolag inom B2C. Du har även erfarenhet från chefsbefattning med personal- och ledaransvar. Du besitter även viss företagsekonomisk kännedom. Du förstår affären och kundnyttan samt har lätt att sätta dig in i verksamhetens olika processer. Det är så klart en styrka om du tidigare har jobbat inom en liknande roll eller verksamhet.

Dina personliga egenskaper
Du är den entreprenöriella lagspelaren som ser nyttan för hela företaget, samtidigt som du kan arbeta självständigt. Du är högpresteraren som trivs när du har mycket att göra. Med sinne för dialog och gott bemötande är du handlingskraftig och har ett stort intresse av att förbättra och lösa verksamhetens behov.

Som chef/ledare har du ett naturligt och engagerat ledarskap. Som person är du analytisk, tar egna initiativ, sätter igång aktiviteter inom enheten samt drivs av att få coacha din personal att nå uppsatta mål.

För att lyckas i rollen som GM är det väsentligt att du är en person som har ett stort affärsmässigt driv. I rollen ingår att koordinera olika resurser, både interna som externa, så erfarenhet från en liknande roll inom en internationell verksamhet med gott resultat värderas högt. 

Att arbeta med dator, Officepaketet och affärssystem är helt naturligt för dig. Du har körkort samt behärskar svenska samt engelska i tal och skrift.

Vi söker dig som känner dig redo att ta nästa steg och utveckla dig själv tillsammans med våra medarbetare och kunder.

Då allt i slutändan handlar om att skapa en lönsam verksamhet är du även analytisk, strategisk, och har lätt för att se olika samband. Vi kommer att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper och profil till den här tjänsten. 

Ansökan
I denna rekrytering samarbetar vi med Ny Kollega och du är välkommen att kontakta rekryteringsspecialist Johan Spjuth på 0733670660 vid frågor. Sista ansökningsdag är den 30 april men ansök snarast "på engelska" då urval och intervjuer sker löpande. 

Varmt välkommen med din ansökan!

Ny Kollega skapar nya möjligheter och växtkraft mellan människor och företag främst inom Öresundsregionen men även i Göteborg och Stockholm. Vi levererar kundanpassade tjänster inom: Rekrytering - Search - Personaluthyrning - Interim. Vi är medlem i Kompetensföretagen och blev i oktober 2021 ett auktoriserat rekryterings- och uthyrningsföretag. Läs mer om oss på vår hemsida nykollega.se eller följ oss på LinkedIn och Facebook.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: AB Ny Kollega i Skåne
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 27 mars 2023
  • Ansök senast: 30 april 2023

Liknande jobb


21 december 2024