Generalist till individ- och familjeomsorg

Arbetsbeskrivning

Sektor individ- och familjeomsorg, Råd- och stödavdelningen Lerums kommun är en kommun med drygt 38 000 invånare. Kommunen kännetecknas av vacker natur med många sjöar, ett aktivt kultur- och föreningsliv, centrum med handel och service, samt bra kommunikation till och från Göteborg. Sektor individ och familjeomsorg i Lerum är organiserad i tre avdelningar, Myndighetsavdelning, Råd och Stöd 1 samt Råd och Stöd 2. Dessa avdelningar ansvarar för myndighetsutövning, invånarservice med och utan biståndsbeslut, kommunala arbetsmarknadsåtgärder, flyktingmottagning och internt administrativt stöd. Arbetet inom IFO grundar sig på Socialtjänstlagen, SoL. Verksamheten har som mål att arbeta för att på en demokratisk och solidarisk grund främja individens ekonomiska och sociala trygghet. Genom att vara behjälpliga vill man inom IFO frigöra och utveckla enskilda individers resurser och möjligheter, för att på så sätt kunna skapa förutsättningar för en bra livskvalite. Vi söker den fjärde medarbetaren till vår kundmottagning. Sektor Individ- och familjeomsorg har verksamhet på två våningsplan och har en kundmottagning på varje våning. Kundmottagningen har en central roll inom sektor IFO då det ofta är en persons första kontakt med verksamheten. Ett professionellt, flexibelt och servicemedvetet bemötande är därför mycket viktigt. Kundmottagningen ansvarar dessutom för ett antal administrativa arbetsuppgifter, exempelvis postöppning, registrering av inkomna handlingar och inköp. Kundmottagningen handlägger faderskap och är administrativt stöd till socionomerna när det gäller arbetet med familjehem och kontaktpersoner/familjer För tjänsten krävs gymnasieexamen eller motsvarande och flerårig erfarenhet av liknande administrativa arbetsuppgifter. Dessutom är goda kunskaper i Officepaketet och Outlook ett krav. Du som söker måste vara utåtriktad och ha mycket god känsla för service samt ha en positiv inställning till arbete i en kundmottagning då det är en viktig grund för ett förtroendeingivande och gott bemötande. För arbetet i kundmottagningen krävs dessutom att man är strukturerad och flexibel och har förmåga att hålla många bollar i luften. Du måste kunna arbeta självständigt och ha god förmåga att agera rätt och fatta riktiga beslut även i akuta situationer. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet när det gäller att arbeta i team, flexibilitet och prestigelöshet.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Lerums kommun
  • 1 plats
  • Heltid/Deltid
  • Publicerat: 17 februari 2010
  • Ansök senast: 21 mars 2010

Liknande jobb


Redovisningsassistent

Redovisningsassistent

20 december 2024