Generalsekreterare till SUHF

Arbetsbeskrivning

Sveriges universitets– och högskoleförbund (SUHF) är ett samarbetsorgan för 37 universitet och högskolor. Förbundet arbetar på nationell nivå med frågor av gemensamt intresse för högskolesektorn. Frågor som behandlas är av både principiell såväl som praktisk natur, där arbetsformerna är konferenser, seminarier, uppvaktningar och utredningar i syfte att lyfta fram frågor av gemensamt intresse inom sektorn. Arbetet är varierande och man verkar i en stimulerande miljö med många kontakter med andra organisationer i högskolevärlden liksom med medlemmarna i förbundet. Mycket av arbetet sker i arbetsgrupper av tillfällig eller permanent karaktär där kansliet bistår med olika typer av stöd. SUHF samarbetar också internationellt, framför allt inom Europa och Norden.

Vill du företräda sektorn i gemensamma frågor och vara vårt språkrör mot andra myndigheter och organisationer? SUHF söker en generalsekreterare med ett brett intresse för hela spektret av sektorns frågor och som trivs i att verka i en nätverkande roll, driva gemensamma frågor framåt och skapa kontakter och förtroendefulla relationer.

Arbetsuppgifter
Generalsekreterarens uppdrag innebär ett ansvar för beredning av ärenden till det beslutande organet förbundsförsamlingen och till förbundsstyrelsens möten. Generalsekreteraren är normalt också delaktig i genomförandet av förbundsförsamlingens och styrelsens beslut. Du ingår även i förbundets presidium och arbetar i tät dialog med ordförande.

Rollen är bred och en viktig del av jobbet är att organisera olika arbetsgrupper som berör högskolesektorns frågor. Generalsekreteraren deltar ofta aktivt i arbetsgruppernas arbete samt agerar informationshämtare och -bärare, representerar och framför sektorns åsikter gentemot andra myndigheter/organisationer på ett opartiskt sätt. Att vara tillgänglig för respons för olika intressenter är en självklar del av din vardag likväl som att skriva och bearbeta kvalificerade texter. Många kontakter är på internationell nivå och kräver goda språkkunskaper. Rollen innefattar även personalansvar över kansliets personal, i dagsläget fyra personer.

Kvalifikationer

• Akademisk examen på lägst masternivå. Forskarutbildning ses som mycket meriterande.
• Erfarenhet av ledningsarbete från universitet eller högskola.
• Tidigare personalansvar är meriterande.
• Goda kunskaper i svenska och engelska.

SUHF sätter stort värde på personlighet och vi söker dig som är utåtriktad, lyhörd och har lätt för att skapa förtroendefulla relationer.

Har du god förmåga att leda möten och arbetsgrupper, en god administrativ förmåga ihop med en pragmatisk läggning, kan detta vara din nästa arbetsplats.

Anställningsvillkor
Anställningen avser heltid och gäller tills vidare med sex månaders provanställning. Stockholms universitet tillämpar individuell lönesättning, ange därför gärna löneanspråk. Tillträde snarast.

Stockholms universitet strävar efter att vara en arbetsplats som är fri från diskriminering och ger lika möjligheter för alla.

Kontakt
I denna rekrytering samarbetar vi med Badenoch & Clark. Vid frågor kontakta gärna rekryteringskonsult Per Sävje, tfn 020-15 18 18.

Fackliga företrädare
Anqi Lindblom-Ahlm (Saco-S) och Lisbeth Häggberg (Fackförbundet ST och Lärarförbundet), tfn 08-16 20 00 (vx), samt seko@seko.su.se (SEKO).

Ansökan
Du söker anställningen via Stockholms universitets rekryteringssystem genom att klicka på knappen "Ansök". Du som sökande ansvarar för att ansökan är komplett i enlighet med annonsen och att den är universitetet tillhanda senast sista ansökningsdag.

Bifoga endast personligt brev och CV. Kopior på betyg och intyg tar du med vid en eventuell intervju.

Anvisningar för sökande finns på webbsidan: anvisningar – sökande.

Välkommen med din ansökan!

Vi är ett av Europas ledande universitet i en av världens mest dynamiska huvudstäder. En relation med Stockholms universitet är meriterande oavsett om du är student, forskare eller intressent. Hos oss ger utbildning och forskning resultat.

Kontaktpersoner på detta företaget

Susanna Ask
08-598 980 20
Linda Dahlberg

Rekryteringskonsult Karin Kling

Anders Jansson
0352608534
Recruitment Consultant Charlotta Rydström
042-37 33 38
Rekryteringskonsult Johanna Andersson
011-19 18 38
Marianne Pettersson
054-771 85 44
Rekryteringskonsult Lena Köhlin
031 725 45 54
Victoria Hammarström

Josefine Persson
0455-34 10 06

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Badenoch & Clark STOCKHOLM
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast lön
  • Heltid Tillsvidare
  • Publicerat: 2 juni 2017

Besöksadress

Kungsgatan 60
None

Postadress

Kungsgatan 60
STOCKHOLM, 10224

Liknande jobb


28 maj 2024

Generalsekreterare

Generalsekreterare

16 april 2024