Generell annonsmall

Arbetsbeskrivning

Capio Support levererar kvalificerad IT drift, IT support och förvaltningstjänster till Capios olika enheter. Med modern IT teknik och kvalificerade och engagerade medarbetare stödjer vi våra interna kunder att leverera vård och behandling. Vi ansvarar för tekniska lösningar som används av tusentals Capiomedarbetare varje dag. Vi förvaltar också journalsystemet TakeCare, Qlikview och SITHS, EK, e-arkiv, Nilex, WebDoc, 1177, HSA för Capios räkning.



Förmågor och färdigheter
IT-supporttekniker till Capio Support AB  

Nu finns ett riktigt bra tillfälle för dig som har passion för människor och IT.

Här får du jobba med IT-support på ett välkänt, expansivt och intressant företag inom vårdbranschen. Är du en social och kunnig person som drivs av att få arbeta med omväxlande arbetsuppgifter och tanken på att få göra ett riktigt bra jobb? Då kan jobbet som 1st & 2nd line IT-supporttekniker hos Capio Support AB vara något för dig!  

  

Arbetsuppgifter  

I rollen som IT-supporttekniker kommer du framförallt att jobba med installation, support och felsökning av IT utrustning via telefon och fjärrstyrningsverktyg. Detta utförs oftast direkt i dialog med våra användare men sker också i nära samarbete med lokala IT-tekniker och IT-driftspersonal när så kräver. I rollen arbetar du från vårat huvudkontor i hjärtat av Göteborg med att stötta våra vårdenheter runt om i hela Sverige. Du kommer vara en viktig kugge i supportteamet och ha tätt samarbete med hela supportorganisationen. Din arbetsdag kommer att bestå av teknisk felsökning, problemlösning och allmän IT support där vi strävar efter en hög servicenivå till våra användare. Ärenden som hanteras av vår IT Support kommer in via telefon, mail samt vårt ärendehanteringssystem. 

Du kommer bland annat att:  

- Jobba med installation, support och felsökning av IT utrustning såsom klienter, skrivare, scanners, MTA (Medicinteknisk utrustning), telefoner, datakommunikation på Capios olika vårdenheter 
- Inslag av användaradministration  
- Arbeta i nära samarbete med den centrala IT driftavdelningen i syfte att upprätthålla hög tillgänglighet och avhjälpa fel för användarna 
- Som en dela av Capios IT leverans vara med och utveckla och kvalitetssäkra IT Support 
- Vara med och utveckla våra supportprocesser, för att säkerställa en högkvalitativ support 
- Medverka och eventuellt samordna/driva förändringsarbete inom IT  
- Bidra som tekniker i centralt samt delta centrala projekt och utrullningar 

Är du rätt för tjänsten?  

Tjänsten passar dig som är nyfiken och flexibel i din yrkesroll och som drivs av att få arbeta med människor. Du är en social och ansvarstagande person som har ett genuint intresse för människor, IT och att hjälpa andra och lätt för att samarbeta. Självklart vill du även utvecklas långsiktigt tillsammans med oss på Capio Support.  

I övrigt söker vi dig som:  

- har eftergymnasial utbildning 
- har minst treårs erfarenhet från IT-support 1st och 2nd line 
- har mycket goda kunskaper i Office 365, Microsoft Teams, Ondrive, Exchange och Active Directory 
- har kunskap om hur det är att arbeta i en reglerad miljö   
- har erfarenhet av att installera applikationer och anslutna enheter 

har goda kunskaper om datorer, kringutrustning, operativsystem och nätverk,  
detta inkludera då bl.a. Windows 10, Skrivarhantering i nätverk, grundläggande Nätverk (TCP/IP) inkl. kunskap om switchar, routing etc  

erfarenhet från ITIL baserade ärendehanteringssystem tex. Ivanti, ServiceNow, Remedy etc.  

finner glädje i att hjälpa, vägleda och bidra  

Det är meriterande om du:  

- arbetat med IT-support inom vården, region eller liknande (och känner till dessa system)  
- har kunskap i Webdoc, Cosmic och/eller annat journalsystem 
- tidigare jobbat med IP telefoni /mobiltelefoni
- erfarenhet från att driva och utveckla ITIL processer 

Vad kan Capio support AB erbjuda dig?  

Capio Support kan erbjuda dig frihet under ansvar. Du har därmed frihet i din roll men ett stort ansvar för dina uppgifter. Är du driven och gillar att vara med och påverka IT-miljön så har du en stor chans för att få göra detta i denna roll. Om du gillar att skapa kontakter och nätverka med nya personer via telefon så är denna tjänst rätt för dig. Du kommer ha mycket kontakt med vårdpersonal på vårdenheterna. Det händer mycket i vårdbranschen nu och IT-miljöerna ändras och förnyas. 

    

Sök tjänsten i dag!  

Vi arbetar med löpande urval så skicka in din ansökan omgående.   

Vi ser fram emot att höra från dig!      

Capio – Nordens största privata vårdgivare
Capios vision är att förbättra hälsan för människor varje dag. Vi vill göra skillnad för våra patienter genom att se, lyssna och finnas här – idag och genom hela livet. Våra medarbetare är viktiga för oss och vi vill ge dem kraften att finnas där för våra patienter men också för att utveckla vården i stort. I vårt dagliga arbete jobbar vi utifrån våra värderingar: Quality, Empowerment, Innovation och Social responsibility. De hjälper oss att uppfylla vårt patientlöfte om att vara en pålitlig partner – närvarande och nytänkande. Tillsammans förbättrar vi folkhälsan – en individ i taget!


Capio erbjuder ett brett och högkvalitativt vårdutbud genom våra sjukhus, specialistkliniker och vårdcentraler i Sverige, Norge och Danmark. Våra patienter kan även få hjälp via våra digitala tjänster. Capio är sedan 2018 en del av Ramsay Santé - en ledande vårdgivare med 36 000 medarbetare i fem länder. För mer information, besök https://capio.se/.


Vi undanber oss vänligt men bestämt all direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av jobbannonser.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Capio AB, Capio IT, Capio Support
  • 2 platser
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 21 december 2022
  • Ansök senast: 21 januari 2023

Liknande jobb


Teknisk support

Teknisk support

28 november 2024

28 november 2024

Dansktalande supporttekniker

Dansktalande supporttekniker

28 november 2024

28 november 2024