Geodatachef

Geodatachef

Arbetsbeskrivning

Det är du och dina arbetskamrater som gör oss till en attraktiv arbetsplats. Öppenhet, respekt och ansvar är våra gemensamma värderingar. Vi tror dessutom att en meningsfull fritid i kombination med hög livskvalitet gör att du tycker det är roligt att gå till jobbet. Låt oss tillsammans utvecklas och dra nytta av varandras kunskaper när vi skapar en bättre vardag för våra medborgare.




Arbetsplatsen
Vi söker nu en avdelningschef inom Geodata, med starkt intresse och driv för ledarskapet, utveckling och effektivitet av samhällsbyggnadsprocessen samt att du drivs av att utöva myndighetsarbete med god service.

Geodataavdelningen är organiserad på Samhällsbyggnadsförvaltningen och utöver denna avdelning finns även Bygglov, Plan, Miljö och Räddningstjänsten.

Geodataavdelningen har 8 medarbetare och ansvarar för kommunens geografiska information, kartor, 3D-utveckling, mätuppdrag och ajourhållning av adress- och lägenhetsregistret. Vi arbetar externt mot medborgare och företag verksamma inom kommunen, men även internt inom kommunen och de kommunala bolagen. På vår egen förvaltning, Samhällsbyggnadsförvaltningen, har vi ett nära samarbete med plan, bygglov och miljö, men vi samarbeta även med tex Kommunledningsförvaltningens tillväxtavdelning (mark och exploatering) och Tekniska serviceförvaltningen (gata, park, kretslopp och vatten). Vi söker dig som vill vara en del i samhällsbyggnadsutvecklingen, bidra till vårt arbete och utvecklas med oss.

Arbetsuppgifter
Som avdelningschef har du det övergripande ansvaret för avdelningens verksamhet, ekonomi, personal och arbetsmiljö. Du ansvarar för att verksamheten bedrivs effektivt utifrån ansvarsområdet med beaktande av lagstiftning, reglemente och övriga styrdokument. Vi ser gärna att du har ett stort intresse av och förmåga att driva digitaliserade processer och metoder för att hela tiden se till att vi ligger i framkant inom detta arbete. I arbetet ingår ansvar för myndighetsutövningen inom arbetsområdet men också ett övergripande ansvar för kommunens gemensamma GIS-system, 3D-arbete samt kart- och mätverksamhet. Du förväntas utöver chefsrollen ta dig an arbetsuppgifter på avdelningen som tillhör den vardagliga verksamheten inom kart, mät och/eller GIS med upp till 50% av din tjänst. Vi söker dig som har förmåga och vilja att samarbeta men också kan arbeta självständigt, är initiativrik och utåtriktad.

Som avdelningschef förväntas du ha ett stort engagemang och bidra till ett gott arbetsklimat och utveckla avdelningens arbete genom att coacha och leda medarbetarna för att nå verksamhetens mål. Du följer utvecklingen i omvärlden och bidrar till en hälsosam arbetsplats genom delaktighet och dialog. Du är direkt underställd förvaltningschefen och är delaktig i förvaltningens ledningsgrupp.

Kvalifikationer
Vi förväntar oss att du är utbildad inom ämnesområdet, helst på högskolenivå, t ex inom geografisk informationshantering, kart och mät, lantmäteri eller annat likvärdigt. Du har erfarenhet av chef- och ledarskap och har erfarenhet av budget och personalansvar. Det är meriterande om du har arbetat i en politiskt styrd organisation Du har god organisations- och samarbetsförmåga, är resultatinriktad och drivande i kart-, mät- och GIS arbetet.

Du har lätt för att skapa relationer som kan motivera och engagera medarbetare. Du har förmåga att skapa förtroende genom ett sakligt, korrekt och empatiskt bemötande och du trivs i myndighetsarbetet och att skapa en avdelning med god service och utvecklad dialog. Du har en strategisk förmåga till helhetssyn och är strukturerad som person.

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Arbetstid/varaktighet
Heltid/tillsvidare. 

Tillträde
Enligt överenskommelse.

Kontakt
Sandra Gustafsson, TF förvaltningschef, 0410-73 32 69.
Fackliga kontakter: www.trelleborg.se/facket.

Sista ansökningsdag
2022-12-31 via vårt rekryteringssystem, ej via brev eller e-post.

Urval kommer att ske löpande under ansökningstiden så vänta inte med din ansökan.

Före erbjudande om anställning kommer arbetsgivaren att begära ett utdrag ur belastningsregistret. 

Inför rekryteringsarbetet har Trelleborgs kommun noggrant tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Vi längtar och hoppas på att du vill bli en av oss!

Sammanfattning

Liknande jobb


25 november 2024

25 november 2024

Enhetschef Sakrättsligt skydd

Enhetschef Sakrättsligt skydd

20 november 2024

Avdelningschef för IoF inkl. fritid i Skärholmen

Avdelningschef för IoF inkl. fritid i Skärholmen

20 november 2024