OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi har bestämt oss! Vi ska bli en kommun i framkant – och har allt som krävs för att lyckas. Korta beslutsvägar, stabil ekonomi, samarbete över verksamhetsgränser och viljan att våga mer. Våra höga ambitioner ger dig med eget driv möjligheter att växa och skapa positiv förändring för medborgarna. Som medarbetare i Ekerö kommun får du en värdefull roll i vår unika övärld – och vi ser fram emot din ansökan.
PLANERINGSENHETEN är organiserad under Stadsbyggnadsförvaltningen och kommunstyrelsen och driver det övergripande planeringsarbetet som sker inom kommunen.
Länk till Ekerö kommuns hemsida
Arbetsbeskrivning
Stadsbyggnadsförvaltningen är i en utvecklingsfas mot en digital stadsbyggnadsprocess och geodataverksamheten är parallellt under uppbyggnad för att stötta denna utveckling. Utifrån helhetsperspektiv för förvaltningen och kommunen ansvarar du för att bygga upp en hållbar geodataförsörjning som en förutsättning för en digital stadsbyggnadsprocess.
Du har ett tätt samarbete med dina kollegor inom geodataverksamheten, Stadsbyggnadsförvaltningen och kommunen, med andra kommuner och statliga myndigheter som exempelvis Lantmäteriet.
I ditt ansvar ingår att etablera och vidareutveckla rutiner, metoder och förvaltning av kommunens infrastruktur för geodata, samt att leda verksamhetsutvecklingsprojekt.
Kvalifikationer
Du har högskoleutbildning inom geodata eller motsvarande och relevant arbetslivserfarenhet. Du har breda kunskaper inom verksamhetsområdet och har arbetat framgångsrikt med att öka användning av geodata för olika verksamheter.
Du har erfarenhet av projektledning eller samordning. Vi ser också att du är intresserad av omvärldsbevakning, nya kunskaper och trender. Det är viktigt att du har lätt att kommunicera och har goda kunskaper i det svenska språket i såväl tal som skrift.
I denna rekrytering samarbetar vi med Jefferson Wells och rekryteringskonsult Anna Setterberg.
Tillträde: Efter överenskommelse.
Omfattning: Heltid
Anställningsform: Tillsvidare
Så tar du dig till Ekerö kommun
Om Ekerö kommun
Vi är en mängd olika verksamheter som tillsammans skapar en unik kommun – där vi alla hjälps åt över enhets- och verksamhetsgränser.
Vi lever vår värdegrund som innebär ett stort engagemang, god kommunikation med öppen dialog och ett professionellt förhållningssätt. Som en mindre kommun i stockholmsregionen kan vi både erbjuda närhet till varandra och en ambitiös utvecklingsresa. För att bli en kommun i framkant behöver vi fylla på med nya perspektiv, och vi hoppas att du vill vara med och bidra med dina.
Ekerö kommun vill vara en attraktiv arbetsgivare och strävar efter ett tydligt fokus på hållbarhet. Under förutsättning att verksamhetens möjlighet att uppfylla sina mål kvarstår, har kommunen en positiv inställning till distansarbete när så är möjligt.
Vi erbjuder t.ex. friskvårdsbidrag, löneväxling till pension, växling av semesterdagstillägg till lediga dagar och rökfri arbetstid.
För att kvalitetssäkra vår rekryteringsprocess ber vi dig att skicka in ansökan digitalt, och inte via e-post eller post.
Vi har redan tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring och vill inte ha kontakt med mediasäljare, rekryteringssajter och liknande.
Kontaktpersoner på detta företaget
Sektionschef Christina Almelund
08-560 391 00
Sektionschef Britt-Marie Fransson
08-560 391 64
Biträdande sektionschef Ulrika Kannebäck Hagala
08-560 392 26
Rektor Inga-Lill Håkansson
08-564 108 20
Biträdande rektor Marika Zetterberg
08-564 108 20
Margit Hammarström, Kommunal
08-12457783
Anna-Klara Essén, Förskolechef
0736604044
Eva Svensson, Lärarförbundet
08-12457382
Britt-Marie Fransson, Enhetschef
08-124 571 64
Louise Dagerholm, Biträdande enhetschef
08-124 572 26