OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
With 4,600 people and a global network, Geodis Wilson is one of the world's largest freight management companies.We serve our customers with integrated supply chain solutions that deliver cargo by sea and air.Our expertise, value-added services and e-services enable you to streamline the flow of goods.We also make your supply chain more transparent and easier to manage.We have in-depth knowledge of several high-tech markets, including pharmaceuticals, textiles and automotive products.We also specialise in marine logistics, industrial projects and other niche markets. The backbone of our company is a self-reliant network of offices and air and ocean hubs in 44 countries.We also have offices in the Middle East and in Africa.Our reach is extended further through a network of selected agents that operate to our high standards.This ensures that we service your cargo flows efficiently and consistently across the world.Om tjänsten Inom Freight management är IT en av de viktigaste framgångsfaktorerna.I takt med att Geodis Wilson växer ökare belastningen på vår IT avdelning därför förstärker vi nu teamet och letar efter dig som vill vara med och utvecklas med oss I rollen som IT support Technician kommer du att få ett varierande arbete.I arbetsuppgifterna ingår dels first line support för användarna på huvudkontoret i infrastrukturfrågor, att beställa och konfigurera hårdvara, PC samt mobiltelefoner för våra kontor i Stockholm och Göteborg.Samt att som second line support, via ett ärendesystem, hantera användare ute i Geodis Wilsons övriga organisation. Din bakgrund Du har en god teknisk och analytisk förmåga och ser betydelsen av förebyggande arbete samt att arbeta strukturerat.Vi söker dig som: - har bred IT-kunskap med allt från nätverk, XP, Exchange, rättigheter på server- och användarnivå, backuphantering samt lätt för att lära dig nya program/rutiner - arbetat med Windows, Windows Server och Office - har arbetat med Support, Service eller Helpdesk minst ett par år - erfarenhet av OP5 samt Citrix är meriterande men inget krav - talar och skriver svenska och engelska obehindrat Som person är du driven och självgående och har ett strukturerat arbetssätt.Du har en god teknisk förståelse och kan analysera tekniska problem.Du är öppen och kommunikativ och har lätt för att ta människor. Vi erbjuder dig en utvecklande och stimulerande position i ett växande företag.Geodis Wilson står inför spännande utmaningar med många nya projekt.Som anställd hos Geodis Wilson erbjuds du en internationell miljö med mycket goda karriärmöjligheter.Ansökan och upplysningar I denna rekrytering samarbetar Geodis Wilson med Elan. Om du söker via e-mail märk din ansökan med "Geodis Wilson-Support". Urval kommer att ske löpande, därför är det bra om du skickar in din ansökan så snart som möjligt. Läs mer på www.elanit.se