OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vår Customer Care-avdelning levererar förstklassig service och hjälper våra kunder att skapa ett hem att älska. Nu söker vi en ny kollega som brinner för kundservice till vårt team!
Som Tysktalande Customer Care Herokommer du huvudsakligen att ansvara för att bemöta våra tysktalande kunder och lösa kundärenden via telefon, mejl och chatt. Tjänsten innebär att ha direkt påverkan på vårt gemensamma resultat och för rätt person finns goda utvecklingsmöjligheter inom företaget.
Motiveras du av ständig förbättring och trivs i en social och ansvarsfull roll så är detta rätt tjänst för dig!
För att lyckas i rollen ser vi att du har en passion för kundservice och vet att det är ”det lilla extra” som gör hela skillnaden. Du drivs av ständig förbättring och har lätt för att lära dig nya saker.
Du har mycket god förmåga att kommunicera i tal & skrift på tyska och engelska, har du även kunskap i svenska är detta meriterande. Du har ett strukturerat och noggrant arbetssätt och tycker om att arbeta i team samtidigt som du tar ett stort egenansvar.
Som person är du positiv, lyhörd och kommunikativ. Vidare trivs du i ett engagerat och öppet arbetsklimat med tidvis intensiva perioder och ett högt tempo.
Tjänsten är på deltid med goda chanser till heltid samt förlängning. Önskad start är så snart som möjligt. Arbetstiden är förlagd till kontorstider på vardagar.
Vi jobbar med löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.
Vi tror att talang och personliga egenskaper säger mer om din framtida prestation än vad din dokumenterade erfarenhet gör, därför använder vi personlighetstester i ett tidigt skede i rekryteringsprocessen.
Varmt välkommen med din ansökan!
-------------------------------------------
Our Customer Care department delivers first class service and helps our customers creating a home to love. Our international market is expanding rapidly, and we are now looking for a new service oriented colleague with language skills to support our German speaking customers.
As a Customer Care Hero your main responsibility will be to ensure our customers to have a great experience helping them to solve issues via telephone, e-mail and chat.
If you get motivated by continuous improvement in a responsible and social role, this opportunity is the right challenge for you!
To succeed in the role, we see that you have a passion for customer service, and you know that “the little extra” makes the whole difference. You are driven and have easy to learn new things.
You can communicate very well in speech and writing in German and English. In addition, we see that you are also fluent in Swedish it is a plus.
You have a structured and meticulous approach and enjoy working in a team while taking a great own responsibility.
As a person, you are positive, responsive and communicative. Furthermore, you enjoy a committed and open work climate with periodic intensive periods and a high tempo.
This job opportunity is for part-time with good chances of extension. Working hours are office hours on weekdays. Start as soon as possible.
We work with continuous selection and the position can be filled before last application date. As we believe that talent and personal characteristics says more about you than your former work experience, we send out personality tests as an early part of the recruitment process.
We look forward to your application!