Gernandt & Danielsson förstärker teamet med en Legal Assistant

Gernandt & Danielsson förstärker teamet med en Legal Assistant

Arbetsbeskrivning

Gernandt & Danielsson är en av Sveriges ledande affärsjuridiska advokatbyråer. Klienterna ställer mycket höga krav på oss avseende skicklighet, affärsförståelse och tillgänglighet. Vi biträder våra klienter i de flesta slags affärsjuridiska ärenden som uppkommer i företag och andra organisationer. Det kan handla om såväl transaktioner och tvister som allmänna juridiska frågor i den löpande verksamheten.

Vill du vara med på en spännande och utvecklande förändringsresa tillsammans med ett högpresterande team? Då är detta tjänsten för dig!

Vi förstärker nu vår assistentgrupp med en Legal Assistant som, tillsammans med övriga assistenter, kommer att stötta byråns jurister. Byrån är organiserad i tre större verksamhets-grupper där varje assistent är kopplad till en grupp.
Om verksamhetsgrupperna:
Corporate: inkluderar alla transaktionsärenden såsom privat och publik M&A, equity capital markets och debt capital markets.
Dispute Resolution: inkluderar tvister, skiljeförfaranden och corporate investigations
Specialist: inkluderar alla specialistgrupper såsom finansiell reglering, EU- och konkurrensrätt, arbetsrätt, immaterialrätt samt fastighets- och hyresrätt.
Vi erbjuder dig:
Vi erbjuder dig möjlighet att delta i team som präglas av professionalitet, stor kompetens och mycket stark laganda, där du får bidra med idéer, kunskap och möjlighet att påverka Gernandt & Danielssons utveckling för fortsatt tillväxt. Vi har ett stort engagemang för juridiken och vill ständigt förbättra oss. Därför bedriver vi ett målmedvetet arbete för att utveckla byråns och medarbetarnas kompetens, affärsförståelse och projektledning. Vår styrka på dessa områden prisas år efter år i ledande klientnöjdhetsundersökningar.
Uppdrag och ansvar:
Som assistent hos oss har du som främsta uppgift att supportera våra jurister i syfte att skapa största möjliga mervärde för våra klienter. Du kommer att ingå i en av byråns tre verksamhetsgrupper. Denna tjänst är varierande i omfattning och arbetstempo och innefattar bland annat följande arbetsuppgifter:

• Administrativ support och kvalificerad service till juristerna
• Framtagande av skriftlig korrespondens på svenska och engelska
• Textredigering, korrekturläsning, framtagande av presentationsmaterial i Powerpoint samt dokumenthantering
• Hjälpa till med desktop due diligence i samband med företagsförvärv
• Mötes- och resebokningar och koordinering
• Informations- och databassökningar
• Delaktighet i olika interna projekt

Vi söker dig med rätt potential och förutsättningar för de beskrivna arbetsuppgifterna. Du har kanske gått en paralegal-utbildning, affärsjuridiskt program alternativt redan har erfarenhet av liknande roll, företrädesvis från advokatbyrå, revisionsbyrå, konsultbolag eller annan verksamhet inom professional services. Du arbetar obehindrat på engelska och svenska och är en van Office-användare, främst Word och Powerpoint.
Vem är du?
För att trivas i rollen behöver du vara flexibel i din inställning och vara sugen på arbetet i high performance-miljö, som inte sällan präglas av korta deadlines. Du är serviceminded och proaktiv och trivs med att arbeta i team även om du samtidigt har god förmåga att driva ditt arbete framåt självständigt. Vidare krävs att du har en god språklig förmåga och är noggrann och kvalitetsmedveten. Hos oss är det högt tempo och du kan behöva utföra många uppgifter parallellt varför det är viktigt att du har skinn på näsan, god prioriterings- och stresshanteringsförmåga samt tar ansvar för de uppgifter du utför. Som person attraheras du av förändring och utveckling, du är du positiv, trivs i en social kontext och trygg i dig själv. Förhoppningsvis har du också ett intresse för näringslivet och advokatverksamheten i stort.
Information och ansökan
Vill du vara med på vår förändringsresa och bli en del av vårt team? Känner du igen dig i ovanstående beskrivning ser vi fram emot din ansökan så snart som möjligt. Vi värderar dina personliga egenskaper högt och urvalsprocessen sker löpande där tillsättning kan komma att ske innan sista ansökningsdag som är den 28 februari 2022. Vi tror på forskningsbaserade och objektiva utvärderingsmetoder som stöd i arbetet att hitta rätt person till rätt roll. Av den anledningen använder vi Alva Labs assessmentmetoder i denna rekryteringsprocess för att hjälpa oss att identifiera kandidater med störst sannolikhet att trivas och passa rollen.

Vid frågor kring tjänsten är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Susanne Waering på susanne.waering@jurek.se

För mer information, se www.gda.se.

Kontaktpersoner på detta företaget

Malin Sjöström
0709-721470
Susanna Filipsson

Rakel Jarl

Caroline Frödén
0766 33 14 44
Jenny Larsson

Ulriikka Uittomäki

Berivan Mohammed

Malin Alexandersson

Thomas Eklöf

Rakel Jarl
070-972 13 52

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Jurek Rekrytering & Bemanning AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 27 januari 2022
  • Ansök senast: 26 februari 2022

Besöksadress

Biblioteksgatan 11, Stockholm
None

Postadress

Biblioteksgatan 11
Stockholm, 11146

Liknande jobb


Paralegal till bolag i centrala Stockholm

Paralegal till bolag i centrala Stockholm

20 december 2024

IP Paralegal

IP Paralegal

18 december 2024