OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om Bravura:
Bravura är ett bemannings- och rekryteringsföretag för organisationer som vill hitta Next Gen Professionals. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter, framförallt för dig i början av karriären med 0-8 års erfarenhet. Via oss kan du jobba som konsult eller bli rekryterad. Hitta ditt drömjobb - vi hjälper dig att lyckas!
Om tjänsten:
Det här är ett konsultuppdrag med goda möjligheter till överrekrytering. I den här rollen får du initialt en anställning hos Bravura, och det är uttalat att Gilbarco har för avsikt att erbjuda dig anställning hos dem på sikt. Detta ger både dig och Gilbarco en bra möjlighet att lära känna varandra samt utvärdera hur ni trivs med ert samarbete.
Uppdragstiden blir en ömsesidig testperiod där du som konsult har samma trygghet som en anställd. För dig som är ny på arbetsmarknaden är onsultuppdrag ett bra sätt att testa olika uppdrag, knyta kontakter och bygga upp ett konkurrenskraftigt cv.
Läs mer om vad det innebär att vara konsult på Bravuras hemsida.
Om företaget:
Sedan 1865 har Gilbarco Veeder-Root tillverkat världsledande utrustning och teknologi för tankning och närbutiker, de är idag den enda tillverkaren med originalutrustning i Europa. Gilbarco erbjuder lösningar inom bland annat bränslepumpar och dispensrar, E-Mobility och Westock administration. Gilbarco arbetar med ett universellt utbud, djuprotad expertis och en överlägsen service.
Arbetsuppgifter:
Som 2nd line support hos Gilbarco utför du problemsökning på distans för att ge lösningar och supportera i realtid i alla deras produkter till kund samt medarbetare ute på fält. Du hanterar och löser systemfel relaterade till mjukvara och mjukvaruuppgraderingar för oljebolag samt använder fjärrövervakningsverktyg för proaktivt underhåll. Du kommer även agera intern IT support för det svenska Gilbarco-teamet. I rollen som 2nd line support hos Gilbarco blir du en del av ett familjärt team som sitter i deras nyrenoverade lokaler på Bromma Blocks. Detta är en fantastisk möjlighet för dig som vill utvecklas och växa i dina kunskaper inom olika tekniker, branschledande produkter och lösningar!
• Problemsökning på distans/remote
• Support i alla Gilbarcos produkter, både till kund och medarbetare ute på fält
• Hantera och lösa systemfel relaterat till mjukvara och mjukvaruuppgraderingar för oljebolag
• Hantera fjärrövervakningsverktyg för proaktivt underhåll
Utbildning, Erfarenhet och personliga egenskaper:
• Några års tidigare erfarenhet inom IT branschen
• Mycket goda kunskaper i svenska och engelska både i tal och skrift
• Meriterande med eftergymnasial utbildning inom IT
Du har ett stort intresse för att hjälpa andra och anstränger dig för att leverera lösningar. Därtill är du rådgivande i din dialog med kunden och ser alltid till att göra det lilla extra. Du tar stort ansvar i din roll, driver ditt arbete framåt och ber om hjälp när det krävs. Därmed kan du både arbeta självständigt i din roll samt samarbeta med andra. När det under tidsperioder blir stressigt har du förmågan att behålla lugnet och fortsätta arbeta strukturerat. Du har en analytisk förmåga och motiveras av att agera problemlösande.
Övrig information:
Start: Enligt överenskommelse
Plats: Bromma, Stockholm
Lön: Enligt överenskommelse
Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här
Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här
Har du frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport på vår chatt, info@bravura.se eller 08-400 240 50 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.
Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!
Kontaktpersoner på detta företaget
Nina Wennersten
Kristina Nicolin
Karin Vannfält-Restorp
Amanda Forssell
Sofie Persson
Karolina Hoti
Josefine Gustafsson
Isabelle Riddez
Johan Ström
Lisa Eklund