OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Referens:
Kundägda Folksam är ett av Sveriges främsta försäkringsbolag. Vi engagager oss i det som våra kunder bryr sig om och erbjuder försäkringar och sparande som gillas av många. Vi vässar Folksam för framtiden och bygger just nu upp våra skadeavdelningar runt om i Sverige. Vi söker därför flera lösningsfokuserade, drivna och samarbetsinriktade skadereglerare. Har du den personlighet vi söker? Då erbjuder vi ett rikt och ansvarsfullt arbetsliv med många karriärvägar inom Folksam och våra dotterbolag KPA Pension och Förenade Liv.
Till Sundsvalls motorskadeavdelning söker vi nu fler motorskadereglerare med kundfokus. Här jobbar idag cirka 40 personer.
Vad du kan förvänta dig
Skadereglerarens roll är central i vår verksamhet. Du ansvarar för att kunden får sin skada reglerad på ett enkelt och engagerat sätt genom hög tillgänglighet och ett bra kundbemötande. Du ansvarar för att kunden får ett snabbt och korrekt besked i sitt försäkringsärende. Det innebär att du:
• tar emot inkommande samtal, registrerar inkommande skador samt dokumenterar ärendet
• ger besked i försäkringsärendet om vad som händer härnäst
• ber eventuellt kunden om kompletterande handlingar och uppgifter
• talar om vad som förväntas av kunden och vad kunden kan förvänta sig av oss
• reglerar, ersätter och avslutar ärendet
• hjälper kunden att se över hela sitt försäkringsbehov och vidareförmedlar samtalet till Folksams rådgivare
• håller dig uppdaterad med nyheter, produkter, villkor, instruktioner och lagar
Genom hela processen är det viktigt att säkerställa ett gott kundmöte, då vårt främsta mål är nöjda kunder.
Vill du veta mer? Här berättar några av våra skadereglerare om sina jobb. Kanske är de dina nya kollegor?
http://jobba.folksam.se/motnagraavoss/skadereglerare
Vad vi förväntar oss
Då det oftast är ett högt tempo är det viktigt att du är lugn i stressade situationer och kan fokusera på rätt saker. Du sätter alltid kunden i fokus och har lätt för att anpassa dig till ändrade omständigheter. Flertalet av inkommande skador kan och ska avslutas under första samtalet, vilket innebär att du måste kunna fatta snabba beslut och kommunicera dessa på ett tydligt sätt till kunderna. Vidare har du lätt att samarbeta med andra.
Vi ser gärna att du har arbetat med telefon som främsta arbetsredskap och är van att hantera stora mängder inringande samtal, där fokus ligger på service och problemlösning. Du har goda kunskaper i Officepaketet samt är van att arbeta i olika datasystem. Vi ser med fördel att du har språkkunskaper utöver svenska och engelska, för att kunna möta och ge service till alla våra kunder. Du har genomgångna gymnasiestudier, meriterande med eftergymnasial utbildning.
Mer information och ansökan
Vill du veta mer om tjänsten är du välkommen att kontakta gruppchef Susanne Ångman, 060-142 375.
Fackliga representanter: FTF Tove Danielsson 0612-850 46 och Akademikerföreningen Susanna Järnek på tel 08-772 87 81.
Välkommen att skicka in din ansökan med CV och personligt brev redan idag, men senast den 6 januari 2014. Urval till intervju görs löpande under ansökningstiden. Vi tar emot ansökningar via vårt rekryteringssystem på folksam.se/jobba.
Du blir en del av kundägda Folksam som är ett av Sveriges främsta försäkringsbolag. Vår vision är att människor ska känna sig trygga i en hållbar värld. Det jobbar vi för genom att erbjuda försäkringar och pensionssparande till idag fyra miljoner kunder. Vår ekonomiska styrka gör att vi kan jobba långsiktigt och engagera oss i det våra kunder bryr sig om, exempelvis ansvarsfullt ägande och en renare miljö.
Med bland annat KPA Pension och Förenade Liv som dotterbolag, har vi en bredd av tjänster inom verksamheten och kan erbjuda dig som är engagerad och ansvarsfull goda förutsättningar för utveckling och många möjliga karriärvägar.