OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Gillar du att hjälpa andra och drivs av försäljning? Kan du hantera flera program på datorn, samtidigt som du har en kund på telefonen? Är du strukturerad, driven och tålmodig, även i pressade situationer?
Webhelp Alicante expanderar och letar nu därför efter fler som dig! Bli en del av vårt team och ta del i ett framgångsrikt och energiskt projekt där vi arbetar i en rolig och levande atmosfär!
Ditt jobb blir att ta emot inkommande samtal från Allentes (Viasat/Canal Digital) svenska kunder, med huvudfokus på att svara på kundens frågor snabbt och engagerat; du kommer att behöva anpassa dina svar beroende på kundens behov. Samtalen du ska hantera kommer att ha olika innehåll, det kan till exempel vara så att en kund vill ändra något, eller har frågor om prenumerationer, produkter och tjänster. Du kommer också att få jobba med försäljning till nya och existerande kunder.
Första tiden på Webhelp:
Du kommer att få både klassrumsträning och praktisk träning. Under upplärningen fokuserar vi på att förbereda dig som nyanställd på bästa möjliga sätt, och ge dig kunskaper inom följande områden:
- Försäljning
- Kundsystem
- Fakturahantering
- Grundläggande teknologi
- Retorik och samtalsstruktur
Är det dig vi letar efter?
För att du ska trivas och ha framgång på ditt nya jobb, är det viktigt att du är framåt och utåtriktad. Du är ärlig, ödmjuk, och lyssnar på kunden och kundens behov. Du ska också vara en motiverande och hjälpsam person, som ställer upp för andra och bidrar till en bra gruppdynamik. För dig som gillar merförsäljning ger vi dig goda möjligheter till bra provision. Vår kundbas är befintlig och det rör sig endast om inkommande samtal.
Vi letar efter personer som har erfarenhet av att använda olika dataprogram och att prata med kunder på telefon, och om du ska jobba hos oss bör du ha lätt för att lära dig nya program och system. Ett krav är att du obehindrat talar och skriver på svenska samt att du känner dig bekväm med att ta samtal på engelska.
Vi erbjuder:
Betald utbildning
Lön + obegränsad provision på din försäljning!
Fullt spanskt kontrakt med alla förmåner och inskrivning i det spanska sjukförsäkrings systemet (när du är registrerad som boende i Spanien ingår du automatiskt i landets Covid vaccinerings program) - från den dag du börjar arbeta med oss
Goda möjligheter till karriärutveckling
Betald semester enligt spansk lag (4 veckor + 4 dagar/år)
Arbetstider:
Jobbet är baserat på skift med varierande arbetstider. Detta innebär bland annat att du kommer arbeta max 2 helger per månad. Ditt arbete fördelas på max 9 timmar per dag, 5 av veckans 7 dagar. Måndag - fredag är arbetstiden mellan 08:00 och 19:00 och jobbar du lördag eller söndag är arbetstiden melan 10:00 och 19:00.
Intresserad?
Var vänlig och skicka endast CV på engelska.
START: 4 Oktober
PLACERINGSORT: Torrevieja, Alicante
How does Webhelp respond to the Covid-19 situation?
Due to the current situation, we are receiving more questions regarding vacancies and practical questions about e.g. job start. We understand why and therefore, you can read here how we are responding to the Covid-19 situation.
If you need further information, you are always welcome to contact our HR team, who is more than happy to answer your questions.
Making business more human for the world's most exciting brands
We live in an era of fast connectivity and AI. Today, human experiences have even more power to make businesses come to life in customers' hearts and minds.
Webhelp is committed to making business more human.
It's through this commitment that Webhelp enriches customer experience, and designs business solutions that create value for the world's most exciting companies.
Webhelp is a partner across a range of services including customer experience solutions, social media moderation through to payment services.
Hundreds of brands across the world trust Webhelp because of their people, the culture they work in, and the ideas and technology they put to work.
Webhelp believes that Emotional Intelligence creates a lasting impact, and their skill in marrying a differentiating human touch to the right technology is what makes a real difference for their clients.
By choosing Webhelp they access the passion and experience of 60,000 game-changers from more than 170 locations in over 40 countries. Each one determined to bring their own intelligence, empathy, and experience to the table every day. Webhelp invests in people and the environment they work in because they know that when people thrive, it has a powerful impact on them, their customers, and their partners' business.
Webhelp believes that making business more human leads to a better customer experience - and a healthier bottom line.
Webhelp is the European leader in their industry, with a revenue of ?1,4B in 2018, and aims for a global leadership position.
Webhelp is currently owned by its management and GBL, a leading global investment holding, as of November 2019.
More information can be found at www.webhelp.com
Non-discrimination: Webhelp sees diversity as a resource and encourages all regardless of gender, age, religion, ethnic origin to seek employment with us.