OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Har du erfarenhet inom GIS och ett intresse för databaser och ny teknik? Vill du vara en del av ett kompetent team som tillsammans skapar mervärde för våra kunder och bidrar till samhällsnytta? Då kan tjänsten som GIS-konsult i vårt verksamhetssystem, myCarta, vara en perfekt roll för dig.
Vi växer och vårt konsultteam i Örebro behöver förstärka teamet med en ny kollega.
Aveki
Vi utvecklar GIS-baserade verksamhetssystem för samhällsbyggnadssektorn. Våra system i kombination med vår unika kompetens och erfarenhet skapar en enklare och effektivare vardag för våra kunder. Vår specialitet är att utveckla helhetslösningar för kommuner och organisationer som har ett behov av att integrera geografisk information med övrig verksamhetsdata. Vi utvecklar både desktop applikationer och webblösningar. Över hälften av Sveriges kommuner och pastorat är kunder till oss och vi har vuxit varje år sedan starten 2001.
Dina arbetsuppgifter
Som GIS-konsult hos oss är du en del av vårt engagerade och kompetenta konsultteam som alltid ger våra kunder den bästa servicen. Arbetet är självständigt och du kommer successivt att driva egna uppdrag och projekt, både till våra nya och befintliga kunder.
I dina arbetsuppgifter ingår bland annat:
Support och konsultation till våra befintliga kunder
Uppsättning av kartor och kopplingar mot kundernas andra system
Installation av vårt system hos nya kunder samt uppdateringar av befintliga kunders system
Konvertering av databaser
Genomföra utbildningar för nya och befintliga kunder
Vem söker vi?
Vi söker dig som har en relevant utbildning inom GIS. Vi ser gärna att du har erfarenhet från samhällsbyggnadssektorn och har varit delaktig i processerna kring fysisk planering.
Det är en stor fördel om du har tidigare erfarenhet av att jobba som konsult samt har erfarenhet av databaser, SQL eller våra system.
Som person är du bra på att planera och strukturera ditt arbete, du drivs av att ta eget ansvar och jobbar målinriktat. Du är kommunikativ och har lätt för att formulera dig muntligt och skriftligt. Du har en god servicekänsla och trivs med kundkontakter. Vi tror även att du har ett affärsmässigt tänk och arbetar med stor kvalitetsmedvetenhet.
Varför bli en av oss?
Som nyanställd hos oss kommer du att få en gedigen upplärning och omfattas av vår onboardingprocess, för att ge dig de bästa möjliga förutsättningar i ditt nya jobb.
Vår företagskultur präglas av familjär omtanke, nyfikenhet och gott samarbete. Vi delar med oss av vår kunskap och är öppna för varandras åsikter och idéer. Medarbetarna är vår viktigaste resurs och vi uppmuntrar kompetensutveckling. Vi är måna om en god balans mellan arbetsliv och fritid och vi erbjuder dig förmåner som till exempel frukost, friskvård och sjukförsäkring.
Skicka in din ansökan redan idag - urval och intervjuer sker löpande och tillsättning kan ske före sista ansökningsdag, den 10 december. Skicka ditt CV tillsammans med ett personligt brev till: elin.jonsson@aveki.se.
Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Elin Jonsson på 0709-68 30 20 eller elin.jonsson@aveki.se.