OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Tyréns är ett av Sveriges ledande konsultföretag inom samhällsbyggnad. Med 2000 specialister inom stadsutveckling, arkitektur och infrastruktur bygger vi samhällen som håller.Om tjänsten
Som GIS-strateg hos oss på Tyréns kommer du arbeta inom Affärsstöd. Affärsstöd består av totalt cirka 150 personer, specialiserade inom områdena IT, ekonomi, juridik, HR & lön, marknad, kommunikation, inköp, kvalitet, säkerhet, hållbarhet, kontor & fastighet och interna projekt.
Affärsstöd arbetar både strategiskt och operativt, med förvaltning och utveckling samt stöd och rådgivning. Affärsstöds syfte är att bidra till att förverkliga Tyréns affär: Jobba med samhällsbyggnad med målet att skapa bättre förutsättningar för dagens och framtidens städer.
Denna tjänst är initialt ett vikariat till och med mars 2025. Efter avslutat vikariat kan eventuellt en roll som GIS-konsult erbjudas. Din placering är vid valfritt Tyréns kontor i Sverige. Du kan arbeta hemifrån 2-3 dagar i veckan om du föredrar, övrig tid på kontoret.
Ditt uppdrag är att stödja organisationen med expertkunskap inom GIS samt vara en viktig del av vår övergång från ArcGIS Online till ArcGIS Enterprise. Det innebär att du är med och driver vår förflyttning genom att samordna GIS-frågorna internt. Du ser till att gemensamma beslut, prioriteringar, arbetssätt och strategier genomförs. Utöver de samordnande arbetsuppgifterna kommer du också att arbeta en viss procent i befintliga konsultuppdrag för att ha kontakt med våra uppdrag. Du kan även ingå i ett eller flera av våra innovationsteam som samordnande GIS-strateg.
I denna roll kommer du exempelvis jobba med att:
• Hantera och administrera våra produkter inom ArcGIS-plattformen.
• Analysera GIS-användningen på Tyréns och bidra med proaktiva insikter
• Stötta GIS-användare på Tyréns och bidra till att GIS-verktygen används på ett effektivt och innovativt sätt i uppdrag
• Samarbeta med applikationsansvariga och berörda digitaliseringsledare
• Delta i uppdrags- och innovationsarbete
Du kommer vara talesperson och agera i en expertroll och i denna bidra med kunskap och kompetens, proaktivt och strukturerat inom de vanligaste GIS-verktygen. Du kommer att samverka med andra i leverantörsstyrning, leverantörskontakter och livscykelhantering.
Vi erbjuder
• Fantastiska kollegor och många specialister inom våra olika kompetensområden
• En värderingsdriven kultur där Connect, Create & Challenge är våra ledord
• En stimulerande arbetsmiljö i våra lokaler med möjlighet att arbeta hemifrån del av din arbetstid
• Möjlighet att jobba med innovationsprojekt
• Kompetensutveckling anpassad efter dig
• Sociala aktiviteter, både på och efter ordinarie arbetstid
• Fast månadslön
• Extra lediga dagar utöver dina semesterdagar, vi är t.ex. alltid lediga med lön dagarna mellan jul och nyår
• Flertalet personalförmåner via vår förmånsportal
• Kollektivavtal som vi tecknat med Innovationsföretagen (Almega)
Klicka här för att läsa mer om oss, vilken typ av projekt Tyréns jobbar med, våra innovationer, läsa bloggar och lyssna på våra medarbetares podcasts.
Vi söker
För att lyckas och trivas i rollen anser vi att du bör ha:
• Relevant akademisk utbildning eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig
• Stor och lång erfarenhet av olika GIS-verktyg, där administration av Esri-produkter är viktiga (minst 7 års erfarenhet)
• Erfarenhet av att arbeta med digitaliseringsfrågor inom våra kundsegment eller annat liknande område
• Erfarenhet från konsultbranschen eller annan bransch med GIS
Meriterande är erfarenhet/kunskap inom:
• Agil arbetsmetodik
• Jobba mot kund i konsultuppdrag
• Systemarkitektur i synnerhet datalagringsarkitektur
• Administration av SDE-databaser
• Erfarenhet av FME
• Något utvecklingsspråk, python, C#
• Erfarenhet att utveckla webbapplikationer med GIS komponenter
• Andra GIS program
Personliga egenskaper vi tror passar rollen och vår företagskultur:
• Nyfiken och positiv med högt personligt driv och en prestigelös inställning till samverkan och uppdrag
• Gillar att sätta mål och göra det omöjliga möjligt
• Kittlas av att vara med och skapa framtiden
• Gillar att samarbete och trivs med att arbeta i team, men kan också arbeta självständigt
• Van att snabbt sätta sig in i olika frågor och sammanfatta komplex information för att identifiera det mest relevanta
• Lyhördhet och förmågan att skapa och upprätthålla förtroendefulla relationer för att fånga upp behov och kunskap
• Flexibel och kan anpassa leveranser efter behov
Ansöka
Du är varmt välkommen med din ansökan! Klicka på Ansök nere till höger. Personligt brev är inte ett krav hos oss, men kommer naturligtvis läsas om det bifogas.
Vi rekryterar löpande, så skicka gärna din ansökan redan idag då tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag.
Med hänvisning till GDPR tar vi inte emot ansökningar per mejl utan hanterar enbart ansökningar som kommer in via ansökningslänken.
Kontakt
Vill du veta mer om tjänsten eller har frågor? Då är du välkommen att kontakta:
Pia Falk Ahlgren
Head of Business Relationship Management
Mejl: pia.falk-ahlgren@tyrens.se
Telefon: 010-452 20 73
Tyréns är ett av Sveriges ledande konsultföretag inom samhällsbyggnad. I samspel med kunder och partners skapar vi hållbara lösningar inom stadsutveckling och infrastruktur. Vi har 3 000 medarbetare och verksamhet i Sverige, England, Estland, Litauen, Polen och Bulgarien.
Tyréns är stiftelseägt och vår ägandeform gör det möjligt för oss att satsa målmedvetet på forskning och utveckling inom samhällsbyggnadsområdet. Vi drivs av nyfikenhet och har ett nära samarbete med universitet och högskolor.