OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Med 2500 medarbetare som alla bidrar till vår mångfald är vi en dynamisk kommun i framkant. Vi tror på balans mellan arbete och fritid. Samla ny energi i pisten i Sydsveriges största skidanläggning eller upplev vårt mångsidiga kulturliv - här finns något för alla.
Vi söker nu flera medarbetare till Service Desk som vill vara med och bygga en ny innovativ IT-organisation inom Gislaveds kommun. Du kommer att få vara med och utveckla avdelningen i takt med de ständigt ökade kraven på digitalisering. Vi söker därför dig som nu är redo att ta dig an nästa utmaning, Att tillsammans skapa Sveriges bästa IT Organisation
På Service Desk kommer du vara support för organisationens användare. Arbetet är fördelat i två delningar där den ena gruppen arbetar inom Service Desk och den andra inom närservice/Support Onsite. Du kommer bland annat:
* Genomföra felsökningar inom Windows, Microsoft, Office, Outlook, Apple, IOS, LibreOffice)
* Hantera supportfrågor på applikationerna från användarna (första linjens support)
* Finnas tillgänglig för verksamheterna för att kunna ge support på plats.
* Ha uppföljningsansvar för ärendet till dess att det är löst även då det fördelats till andra grupper
* Dokumentera lösta ärenden i ärendehanteringssystem samt avrapportera dem
Vi söker dig som
Vi söker dig som har lika stort intresse för service som för teknik och du är pedagogisk i ditt supporterande. Du sätter stolthet i att ha nöjda användare, hjälper gärna dina kollegor och har ett intresse för verksamheten. Vi söker dig som brinner för att hantera olika problem och därför krävs det att du som person är mycket engagerad, ansvarstagande och serviceminded.
Kompetenskrav
* Utbildning mot Data/IT, EL, exempelvis gymnasial, YH eller högskola eller motsvarande kompetens
* God kännedom om grundläggande driftsupport, IT-system och databashantering.
* Körkort B.
* Svenska i tal och skrift samt kunna förstå engelsk dokumentation.
Det är meriterande om du har:
* Erfarenhet av att supportera olika slags förvaltningar
* Erfarenhet av att kunna ta snabba beslut för att lösa problem
* God vana av att arbeta i team
* har god erfarenhet av felsökning och support inom Windows, Office och Outlook
* har erfarenhet av smartphone/surfplattor
Ansökan
Du söker tjänsten på www.manpower.se med registrerat CV genom att klicka på ansökningsknappen. Ansöker du på annat sätt riskerar du att inte komma med i processen. Har du frågor så är du välkommen att kontakta Elin Andersson via mail kommer att ske löpande, därför ser vi gärna att du skickar in din ansökan snarast!
Varmt välkommen med din ansökan!
Kontaktpersoner på detta företaget
Karin Gustafsson
0371-811 46
Peter Petersson
0371 811 83
nås via kommunes växel
0371-810 00
Driftchef Peter Söderström
0371-810 14
Miljöcchef Lasse Arnesson
0371-813 91
Enhetschef Curt Vang
0371-810 00 vx
Gruppledare Dan Sundberg
0371-810 00 vx
Perosonalchef Suzi Pergel
0371-810 27
Personalkonsult Julia Vikman
0371-810 45
IT-chef Per Sigvardson
0371-811 47