Givarservice

Givarservice

Arbetsbeskrivning

Vill du bidra till en värld fri från sexuell exploatering av barn? ECPAT Sverige expanderar och söker en person som kan bidra administrativt på ECPATs Givarservice, samt vara behjälplig till generalsekreteraren i administrativa uppgifter. Vi söker dig som gillar att arbeta med människor, trivs i en serviceinriktad roll och tycker det är roligt att hjälpa till och göra skillnad. Du är noggrann, flexibel, har god förmåga att prioritera samt arbeta lösningsfokuserat. För att axla rollen behöver du ha ett professionellt förhållningssätt och vara en god kommunikatör i såväl tal som skrift på både svenska och engelska.  

ECPAT Sverige är en ideell barnrättsorganisation som arbetar mot sexuell exploatering av barn. Det gör vi på flera sätt. Vi sprider kunskap om brottsligheten och förebygger så att barn och unga inte utsätts. Vi arbetar med opinionsbildning och påverkansarbete mot makthavare.  Vi samarbetar med myndigheter, företag och andra organisationer. Vi driver ECPAT Hotline - en webbaserad anmälningssida, Ditt ECPAT - där barn och unga kan få hjälp, stöd och kunskap om sexuella kränkningar, hot och övergrepp på nätet eller IRL samt ECPAT Föräldrahjälpen - dit föräldrar och vuxna kan vända sig för att få råd och stöd samt hjälp i alla frågor som sexuella övergrepp av barn, på eller utanför nätet.

 

Om jobbet
I arbetet med givarservice kommer du till stor del kommunicera med våra givare, främst via telefon, brevutskick och mail. Du arbetar även med att registrera gåvor/månadsgivare i vårt CRM-system KomMed, uppdatera register, ser till att betalningar och autogirokörningar hanteras korrekt samt är behjälplig i hela givarprocessen. Även andra administrativa uppgifter kan förekomma som är kopplat till att ta hand om våra givare på bästa sätt. En annan del av tjänsten innebär administrativt stöd till ECPATs generalsekreterare.  

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer att vara:


• Daglig service till våra givare via telefon, mail och brev.
• Administration och analys av mottagna gåvor i CRM-system 
• Administrativa uppgifter kopplade till organisationens Generalsekreterare

Vem är du?

• Du är en flexibel person
• Du är trygg i dig själv och van att arbeta professionellt
• Du tar stort personligt ansvar
• Du är en lagspelare men kan även arbeta självständigt
• Du tycker om att ge service och ser till att ge givarna bästa möjliga upplevelse.

För att ansöka måste du ha: 


• Erfarenhet av CRM-system
• Vana att arbeta serviceinriktat via telefon och mail
• Goda kunskaper i Office-paketet
• Erfarenhet av administativt arbete

Det är meriterande om du har:


• Erfarenhet av CRM systemet KomMed 
• Erfarenhet från ideell sektor  
• Ytterligare språkkunskaper utöver svenska/engelska 

Välkommen med din ansökan
Om du känner att detta är en roll för dig är du varmt välkommen att skicka in din ansökan till oss. Bifoga CV och personligt brev där det framgår hur du som person och dina kvalifikationer motsvarar det vi söker. Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund. Före anställning behöver kandidaten visa utdrag ur polisens belastningsregister enligt bestämmelser i lagen (2013:852) om registerkontroll av personer som ska arbeta med barn.

Sista ansökningsdag är den 17 juni 2022. Urval och intervjuer kommer att ske löpande så skicka in din ansökan så snart som möjligt. 

Vi har tyvärr inte möjlighet att lämna återkoppling på enskilda ansökningar och kommer att meddela via mail när tjänsten är tillsatt.

Övrig information
Tjänsten är baserad på Kungsholmen i Stockholm och är en visstidsanställning t.o.m. 2022-12-31 med eventuell möjlighet till förlängning.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Ecpat
  • 1 plats
  • 3 månader – upp till 6 månader
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 7 juni 2022
  • Ansök senast: 17 juni 2022

Liknande jobb


Orderadministratör

Orderadministratör

19 november 2024

Orderadministratör

Orderadministratör

19 november 2024

Erfaren administratör

Erfaren administratör

19 november 2024

19 november 2024