OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Nu söker vi en ekonomiassistent till vårt ekonomikontor!
Grand Hotel Lysekil ingår i en koncern / kedja av flera företag, såsom Luna Vingård & Restaurang, Amigos Para Siempre AB och Garden Flames.
Här står inte tiden stilla och vi håller ständigt på med nya utvecklande projekt inom koncernen.
Som ekonomiassistent hos oss är du spindeln i nätet och hanterar all ekonomi och bokföring, fram till boksluten, där vi får hjälp av en redovisningsbyrå.
Här arbetar man självständigt med mycket ansvar och sköter den löpande bokföringen och lönehanteringen för ovanstående företag. Ingen dag den andra lik, då arbetsuppgifterna varierar och varje säsong har sin charm. Här är det lite lugnare på vintern, då det är färre gäster som besöker oss, till desto hektiskare på sommaren, då alla hotell & restauangrörelser är i full gång och vårt team utökas med många nya kollegor från hela Europa.
Detta är jobbet för dej som gillar fart och fläkt men ändå tycker om strukturen i ett kontorsarbete. Hos oss blir du en nyckelspelare i ett färgstarkt team, där tiden går fort och där grundtanken är att ha trevligt på jobbet!
Huvudsakliga arbetsuppgifter
Fakturahantering
Assistera hotellen & restaurangerna med administrativauppgifter
Löpande bokföring
Kontoavstämningar
Kontorsadministration
Budgetering och uppföljning
Löneadministation
Du som person
Vi välkomnar en person som är snabb på tangentbordet och där ordning och reda sitter i ryggraden.
Dock är dina personliga egenskaper minst lika viktiga.
Det är viktigt att du är en positiv, social person, gärna lösningsorienterad och ser svårigheter som en utmaning. Du kommer från liknande ekonomijobb, där bokföring och lönekörningar har varit en del i det dagliga arbetet.
Du har en förmåga att hantera och prioritera bland arbetsuppgifterna på ett strukturerat sätt. Du innehar en hög grad av personlig integritet, god samarbetsförmåga, flexibilitet och servicekänsla. Du pratar obehindrad svenska och behärskar engelska, då många av våra kollegor kommer från världens alla hörn
Erfarenhet & Krav
Minst 3-årig gymnasial utbildning (inriktning ekonomi) / KY-utbildning eller motsvarande kunskaper förvärvade på annat sätt.
Minst tre års erfarenhet av ekonomiskt eller adminitrativt arbete.
Goda kunskaper i Microsoft Office, främst Excel
God svenska både i tal och skrift
God engelska i tal
Körkort
Meriterande:
Kassavana
Erfarenhet från servicebranschen
Engelska i skrift
Erfarenhet av budgetering och ekonomiskt planeringsarbete
Arbetsplats Lysekil
Anställning omgående
Intervjuer sker löpande, och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.
Ange din erfarenhet i ämnesraden i mailet, med din ansökan. Detta underlättar i vårt sökande efter rätt person. Ange även sådant som du ej tycker verkar relevant. Nedan ser ni exempel på hur ämnesraden kan se ut.
Exempel 1: Ekonomisk linje, kontorsarbete 4 år, servitör 1 år
Exempel 2: Naturvetenskaplig linje, flygvärdinna 5 år, ekonomikurs 1 år, bokföring 2 år
Exempel 3: Restaurangskola, Hovmästare 8 år, Bokföringskurs 1 år, Officepaketet 1 år, Kontorsjobb 1 år.
Tyvärr kommer vi inte att ha möjlighet att svara på alla ansökningar, vi ber er därför att ha lite tålamod, men har ni ej hört något innan sista ansökningsdag, har tjänsten blivit tillsatt.
Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.