Glad kille i innerstan söker deltidsassistent till sitt fina gäng

Glad kille i innerstan söker deltidsassistent till sitt fina gäng

Arbetsbeskrivning

Jag är en pratglad och klurig kille i 40-årsåldern som bor i min egna lägenhet nära Odenplan i Stockholm. Jag tycker bland annat om att bada, lyssna på musik, titta på film, gå i affärer och på gym ibland. Förutom mina olika aktiviteter gillar jag också att bara vara hemma och pyssla med mina saker. För att göra detta behöver jag stöd i framförhållning och motivation. Jag behöver därför assistans med struktur och planering, med alla förekommande sysslor i min lägenhet och med personlig hygien.

Nu söker jag dig som vill jobba ca 35% enligt schema. Passen är fördelade på eftermiddag/kväll, sovande natt. Det kan finnas möjlighet till att jobba extra.

Jag söker dig som är en trygg, lugn och ansvarstagande kvinna med erfarenhet av autism. Du ska kunna ta egna initiativ och vara lite påhittig. Har du arbetat som personlig assistent tidigare är det meriterande. Du förstår vikten av att följa rutiner, vilket är väldigt viktigt för mig för att jag ska trivas med livet. Ibland behöver du också kunna assistera mig att fatta beslut. Andra viktiga egenskaper är humor, lyhördhet och god svenska i tal och skrift för kommunikationens skull.

Jag vill att du ser ditt arbete som långsiktigt eftersom kontinuitet är viktigt för mig för att jag ska känna mig trygg. Du ska gilla att arbeta självständigt och du kommer att få god introduktion av mina andra assistenter.

Jag vill också gärna att du har körkort då jag har tillgång till bil. Att arbeta som assistent hos mig innebär att du kommer att arbeta i en liten och stabil assistans där du kommer att vara en del av mitt fina och uppskattade assistansteam.

Arbetstid: ca 15 timmar i veckan enligt schema.

Schemalagd arbetstid, sovande jour.

Schemat kan diskuteras men vi ser helst att du kan arbeta en fast vardag i veckan.

Du kommer att vara anställd av Aberia Personlig Assistans och du kommer att få en god introduktion, ut- och fortbildning, regelbundna personalmöten, kontinuerligt stöd, personlig arbetsledning och handledning.

För att trivas och växa i yrket som personlig assistent krävs en välgrundad människosyn om alla människors lika värde, mod, engagemang och en vilja att göra skillnad för någon annan. God självkännedom, lyhörd och flexibilitet är också viktiga egenskaper.

Vi är arbetsgivaren som är små nog att vara nära och stora nog att verkligen göra skillnad.

Att vara anställd i Aberia innebär att du har en närvarande chef, arbetsledning i ditt dagliga arbete, handledning, kollektivavtal, friskvård och en mängd utbildningsmöjligheter.

Vi har sedan 2001 varit verksamma inom personlig assistans. Våra kunder finns i hela Sverige och är barn, unga, vuxna, familjer och kommuner. Vi har huvudkontor i Stockholm. Tillsammans har vi en lång och gedigen erfarenhet av att leva med och arbeta inom personlig assistans.

Aberia ägs av Aberia AS, ett norskt familjeägt bolag, med ca 1200 anställda och som startade 1981. Ägare är NHC Group som driver ett brett utbud av välfärdstjänster.

Artiklar i detta ämnet

  1. Sjukfrånvaror hos invandrade kvinnor

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Aberia personlig assistans
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Deltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 28 december 2023
  • Ansök senast: 31 januari 2024

Postadress

Råsundavägen 18a
Solna, 16967

Liknande jobb


Personlig assistent som trivs i naturen

Personlig assistent som trivs i naturen

1 november 2024

1 november 2024