OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi söker en servicemedveten kundservicemedarbetare som har erfarenhet av att arbeta inom kundtjänst eller annat serviceyrke gentemot kunder, främst via telefon. Känner du dig träffad? Vi kan erbjuda en tjänst som utvecklar dina yrkeserfarenheter samtidigt som du vinner värdefull erfarenhet och fina meriter till ditt CV. Detta är en timanställning vid behov som passar perfekt för dig som studerar eller har annan sysselsättning och som vill få extra klirr i kassan. Om service i världsklass är något du förstår och om vi har lyckats fånga din uppmärksamhet – läs vidare!
Om tjänsten
En av Peridos kunder är Micasa som nu är i behov av en Kundservicemedarbetare, självklart vill vi hjälpa till! Micasa Fastigheter i Stockholm AB är ett fastighetsbolag som ingår i koncernen Stockholms Stadshus AB. Bolagets huvudsakliga uppgift är att tillhandahålla välskötta, trygga och tillgängliga bostäder med rimliga hyror till stadens äldre, personer med funktionsnedsättning samt till av staden prioriterade grupper med svag ställning på bostadsmarknaden. Kontoret är beläget i Kista i Stockholm.
I dagsläget består kundserviceteamet av fem medarbetare och du kommer att täcka upp vid frånvaro så som ex. semester och sjukdom. Till att börja med gäller det ett par veckor under sommaren och därefter vid behov under hösten. Omfattningen kommer variera över tid beroende på behovet i teamet. Arbetstider: måndag-torsdag 7:45 - 16:30, 45 min lunch. Fredagar 7:45 - 14:30, 30 min lunch
I arbetet som Kundservicemedarbetare
… kommer du att spela en ovärderlig roll i servicen gentemot företagets externa kontakter. Det innebär att du dagligen är ditt vanliga trevliga jag när du tar emot ärenden via telefon och på mejl samt har kontakt med förvaltare, teknisk förvaltare, bostadsförvaltare och driftsamordnare gällande händelser i fastigheterna. Ärendena som inkommer kan röra sig om felanmälningar samt frågor och funderingar om både stora och små saker. Dessa ärenden ska handläggas, registreras och följas upp för att slutligen återkopplas till hyresgästerna.
Vidare kommer ditt arbete innebära att:
vidareförmedla ärenden för åtgärd internt eller till upphandlade entreprenörer.
hantera fakturor från entreprenörer samt förattestering och kontering.
beställa åtgärder upp till en viss summa.
göra avrop från ramavtal.
lägga beställningar för tillval.
Dina egenskaper
Vi tror att du som nu är sugen på att skicka in en ansökan har tidigare erfarenhet av serviceyrket och god telefonvana. Hur mycket erfarenhet du har är inte så viktigt, huvudsaken är att du känner dig bekväm med kundkontakt och har lite skinn på näsan när det behövs. Som tidigare nämnt är servicemedvetenhet A och O, något som du åstadkommer med god samarbetsförmåga och lösningsfokus. Du är noggrann, strukturerad och ser till så inget faller mellan stolarna. Vi är övertygade om att du är en social, positiv och trevlig person som verkligen tar ansvar för ditt arbete, kan prioritera bland uppgifter och alltid hanterar ärenden professionellt med god kommunikation. Att du trivs med att hjälpa andra över telefon och vet hur man behåller lugnet även i svårhanterliga samtal visar att du känner dig som hemma i rollen som kundservicemedarbetare.
Du erbjuds här en tjänst på ett företag med stark gemenskap, hjälpsamma kollegor och härlig energi. Det tjänar inget till med att vänta med att skicka in en ansökan eftersom vi tillsätter löpande. Så varmt välkommen med din ansökan redan idag!
Vi söker dig som har:
Gymnasieutbildning
Erfarenhet av arbete inom kundtjänst eller annat serviceyrke gentemot kunder, främst via telefon
Datorvana, erfarenhet av arbete i ärendehanteringssystem
Förmåga att lätt lära nya system och arbetssätt
Lätt för att uttrycka dig väl på svenska i tal och skrift
Plus i kanten:
Erfarenhet av fastighetsförvaltning
Erfarenhet från fastighetsbranschen eller från offentlig sektor
Språkkunskaper utöver svenska och engelska
Omfattning och tillträde
Timanställning med varierande omfattning, konsultuppdrag tillsvidare. Tillträde omgående.
Skicka in din ansökan
Ansökan görs via vår hemsida. Klicka på knappen ansök och fyll i den efterfrågade informationen. Vid en första kontakt med ansvarig rekryterare får du mer information om kundföretaget och tjänsten. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan så snart som möjligt då urval sker löpande.
Ansvarig rekryterare för denna tjänst är Fredrika Lundmark som kan nås på mejl fredrika.lundmark@perido.se. Om du har frågor är du även varmt välkommen att kontakta oss på fraga@perido.se så svarar någon av våra rekryteringsassistenter dig. Ange tjänsten referensnummer 33157 i ämnesraden.
Om Perido
Perido är ett konsult- och rekryteringsföretag inom tjänstemannasektorn som hjälper dig som söker jobb till nästa steg i yrkeslivet! Vår vision är att alla ska trivas och vara engagerade på jobbet. Vi har vuxit stadigt sedan starten 2003 och består idag av 50 medarbetare internt och över 800 konsulter på uppdrag över hela landet. Som Perido-konsult blir du en del av vår organisation och växer tillsammans med oss genom att förstärka med din kompetens ute i våra kunders organisationer. Läs mer om Perido via denna länk perido.se/om-oss/om-oss-undermeny/.
Öppen för alla
Vi fokuserar på din kompetens, inte dina övriga förutsättningar. Vi är öppna för att anpassa rollen eller arbetsplatsen efter dina behov.