GLAD OCH POSITIV EKONOMIADMINISTRATÖR

Arbetsbeskrivning

Olivia Personlig Assistans kombinerar det stora assistansbolagets samlade kompetens och erfarenhet med det lilla lokalkontorets möjlighet att vara personlig och lättillgänglig. Vårt mål är att erbjuda den bästa personliga hjälpen och assistansen på ett omtänksamt och engagerat sätt. Vi ska utveckla och förbättra livet för människor med funktionsvariationer. Via personalen på något av våra 10 lokalkontor erbjuds funktionsvarierade råd och stöd när det gäller att anställa personliga assistenter och att administrera den personliga assistansen. Vi har idag 240 kunder och närmare 1200 assistenter som gör ett fint jobb varje dag året runt. Som assistent hos oss får du genomgå ett gediget utbildningsprogram som både ger dig trygghet i din yrkesroll och kunden en säker assistans.

Har du erfarenhet inom ekonomi och administration och söker en trygg, administrativ roll i ett medelstort bolag i ett trevligt och positivt team


OM TJÄNSTEN
Till vår ekonomiavdelning söker vi nu en ekonomiassistent/administratör då vår nuvarande kollega går vidare till nya utmaningar. Vi arbetar på ett litet kontor i Åkersberga där vi delar lokaler med en av våra 10 assistansverksamheter, Olivia Norrort. Tjänsten avser deltid 80% med ev möjlighet till heltid. 6 månaders provanställning.

ARBETSUPPGIFTER

Som ekonomiadministratör kommer du att arbeta med;
Fakturering
Ansvar för kundreskontran, kundinbetalningar och påminnelser
Utläggshantering, granskning av underlag, bedömning om eventuell förmånsbeskattning Kontering/bokföring av utlägg samt övriga huvudbokstransaktioner
Avstämning bankkonton
Back-up för leverantörsfakturahantering i Medius Flow
Diverse övriga administrativa uppgifter
VI SÖKER DIG SOM
Är gymnasieekonom eller motsvarande och har tidigare administrativ erfarenhet av att arbeta med fakturering, bokföring samt utläggsredovisning. En fördel är om du har kunskap om Skatteverkets regler kring utlägg och förmånsbeskattning.
Som person är du; Noggrann, strukturerad, ansvarstagande och flexibel. Du har en positiv attityd, gillar att samarbeta och har lätt för att kommunicera då tjänsten innebär en hel del kontakt med medarbetarna på verksamhetskontoren ute i landet.  Du trivs på ett mindre kontor där gemenskap, hjälpsamhet och öppenhet är viktiga för arbetsklimatet.

Kontaktperson:  Ylva Jonsson, ekonomichef
Mail:  ylva.jonsson@olivia.se
Tel:  073-5206627

Kontaktpersoner på detta företaget

Menekse Alagöz
08-4427388
Jennie Erwing
08-522 825 51
Eva Horneij
0707-78 13 34
Camilla Larsson
018-4728001
Elisabeth Hesselgren
073-9429294
Matilda Sandberg
013-261710
Sara Axelson Sahlén
031-389 77 32
Monica Hjertstedt
018-472 8004
Ewa Ekholm
018-4728002
Anna Carlzon
0470-782600

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Olivia Personlig Assistans AB
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Deltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Deltid Tillsvidare
  • Publicerat: 19 april 2018

Besöksadress

Korsängsgatan 38 74949 Enköping
None

Postadress

Magnus Ladulåsgatan 8A
Stockholm, 11866

Liknande jobb


ekonomiassistent

ekonomiassistent

7 februari 2025

Ekonomiassistent till ett fastighetsbolag

Ekonomiassistent till ett fastighetsbolag

7 februari 2025