Glad och trevlig löneadministratör!

Arbetsbeskrivning

Maxkompetens söker för kunds räkning en löneadministratör till ett företag som är Sveriges främsta leverantör av hushållsnära tjänster. Du kommer att arbeta med löner för samtliga anställda och rapporterar direkt till ekonomichefen. Tjänsten som löneadministratör innebär att du kommer arbeta med samtliga företagets löner och samtliga delar inom löneadministration. Arbetet kräver noggrannhet, skicklighet och sinne för detaljer. Du kommer att arbeta mot deadlines och måste därför kunna anpassa ditt arbetstempo. Du kommer inledningsvis få uppbackning av dina kollegor men i förlängningen skall du kunna bedriva arbetet självständigt. Du är en siffermänniska som trivs med administrativa uppgifter. Du kommer att arbeta med: * Administration av löner och tidrapporter * Uppdateringar och information i lönesystem * Utbetalning av löner i rätt tid * Vissa betalningar * Inhämta information som är relaterad till löneadministration från t.ex. myndigheter * Att ange tidsramar för tidrapportering och annan rapportering som ligger till grund för löneutbetalning. Vi vill att du som söker har tidigare erfarenhet av att självständigt arbeta med löneadministration och har goda kunskaper i Excel. Det är meriterande om du har arbetat i Hogias lönesystem och/eller SPCS men ett krav är att du har arbetat i något lönesystem. Egenskaper som vi gärna ser hos dig som söker är självgående, strukturerad, noggrann, tålmodig och ansvarskännande, men framförallt trevlig och har glimten i ögat då företaget verkligen värdesätter en god arbetsmiljö och trivsamma arbetskamrater.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Maxkompetens Stockholm
  • 1 plats
  • Heltid
  • Publicerat: 7 januari 2009
  • Ansök senast: 20 januari 2009

Liknande jobb


25 november 2024

25 november 2024

22 november 2024