OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Är du en person med humor och nära till skratt? I så fall kanske det är just du som är min nästa personliga assistent!
Jag är en man på 47 år som bor i Salem. Jag gillar att vara med i köket när du lagar mat och jag provsmakar gärna. Jag tycker också mycket om teknik, i synnerhet datorer. Det vore kul om du som söker delar det intresset då du kommer få hjälpa mig att scrolla runt på olika websidor.
För några år sedan råkade jag ut för en olycka och har sedan dess ett stort hjälpbehov. Som min personliga assistent kommer du att få hjälpa mig med allt vad som uppkommer i min vardag, bland annat hygien, matlagning och träning. Du kommer även att ha samarbete med arbetsterapeuter och sjukgymnaster för att min rehabilitering ska bli så bra som möjligt.
Jag är nu i behov av nya assistenter som kan arbeta 75%-100%. Arbetspassen är förlagda dagtid och kvällstid, både vardagar och helg. Det är mycket önskvärt att du är flexibel och kan hoppa in vid behov till exempel vid sjukdom och ledighet.Anställningsformen kommer till en början vara timanställning, men goda möjligheter att omvandla tjänsten till ”så länge uppdraget varar” finns.
För att passa in i rollen som min personliga assistent tror jag att du är engagerad, ansvarstagande och har en stor portion humor. Det är viktigt för mig att du har tidigare erfarenhet av vård och omsorg, samt ett stort plus om du har utbildning inom området och/eller erfarenhet av hjärnskada.För att minimera risken att du och jag missförstår varandra är det viktigt att du har goda kunskaper i det svenska språket. Det är även viktigt att du inte är pälsdjursallergiker då jag har en liten hund på besök ibland.
Varmt välkommen med din ansökan!
Att jobba på Humana
Humana är ett ledande nordiskt omsorgsföretag som erbjuder tjänster inom personlig assistans, individ- och familjeomsorg, äldreomsorg och bostäder med särskild service enligt LSS, Lagen om stöd och service för vissa funktionshindrade. Humana har 16 000 engagerade medarbetare i Sverige, Norge, Danmark och Finland som utför omsorgstjänster till över 9 000 människor.
Hos Humana erbjuds du ett meningsfullt jobb med trygga anställningar. Vi har en prestigelös arbetsmiljö där vi uppmuntrar varandra till delaktighet och att sprida glädje på jobbet. Här drivs vi av utveckling och arbetar ständigt för att förbättra kvaliteten i vår verksamhet, där du som medarbetare är en viktig del av detta arbete. Vi arbetar vi alltid utifrån vår värdegrund - engagemang, glädje och ansvar. Våra värdegrundsord är ledande i vårt dagliga arbete. I rekryteringsprocessen innebär det att vi värdesätter egenskaper som dessa hos dig.
Läs mer om hur det är att jobba som personlig assistent hos oss på Humana HÄR
Artiklar i detta ämnet
- Sjukfrånvaror hos invandrade kvinnor
Kontaktpersoner på detta företaget
Eleonor Löfstedt, Enhetschef
Ulrika Bergqvist, Regionchef/Verksamhetschef
Lise-Lotte Jönsson, Bitr. Enhetschef
042-3115841
Erica Pettersson Wentzel, Enhetschef Eleonoragården
0706-84 72 15
Mats Hagberg, Enhetschef
0768-36 19 07
Kristina Bergmark, Enhetschef Mathildagården
0725- 43 68 50
Disa Steffner, Enhetschef Dalilagården
0725-43 68 18
Line Aas, Enhetschef
070-528 92 86
Jessica Andersson, Enhetschef
042-3115815
Jessica Eriksson, HR-konsult