OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill du arbeta som personlig assistent och sätta guldkant på människors tillvaro? I rollen kommer du göra skillnad i människors liv och tillsammans med oss arbeta efter vår vision – Alla har rätt till ett bra liv.
Vi söker nu en personlig assistent som vill arbeta hos en flicka i Saltsjö-Boo, Nacka. Vår kund är en pigg 17-årig tjej med mycket energi. Hon har inget tal är hörselskadad, hon kryper fram men kan gå med stöd eller rullator. Hon är social, nyfiken och snabb i vändningarna. Hon behöver en ny assistent som kan arbeta dagpass och nattpass samt extra vid behov vid ledighet och sjukdom. Det går kommunikationer från Slussen till Orminge.
Arbetstiden är förlagd dag/eftermiddag/kväll till morgonen därpå, vaken natt. Du som söker ska vara intresserad, empatisk och vara trygg och stabil i dig själv. Har du tidigare arbetat som personlig assistent och samtidigt har vana av sjukvårdarbete är det meriterande.
Vi söker dig som är professionell och som förstår att respekt är ett nyckelbegrepp inom personlig assistans. Du är samarbetsvillig och ansvarstagande. En avgörande kvalité är att du är flexibel och verkligen förstår att arbetet baseras på kundens specifika behov
Arbetstid och tjänstgöringsgrad: 50 timmar/ månad med möjlighet till mer. Fyra veckors rullande schema. Du kommer jobba två vardagar ca 16-09:45, vaken natt, samt två helgdagar 09:30-17:30 under denna fyraveckors period.
Lön: Fast timlön enligt överenskommelse. Övriga ersättningar sker enligt kollektivavtal.
Tillträde: Enligt överenskommelse men gärna i augusti. Anställningen löper så länge assistansuppdraget varar.
Att jobba på Humana
Humana är ett ledande nordiskt omsorgsföretag som erbjuder tjänster inom individ- och familjeomsorg, personlig assistans, äldreomsorg och bostäder med särskild service enligt LSS. Humana har 20 000 engagerade medarbetare i Sverige, Norge, Finland och Danmark som utför omsorgstjänster till 9 000 människor.
Hos Humana erbjuds du ett meningsfullt jobb med trygga anställningar. Vi har en prestigelös arbetsmiljö där vi uppmuntrar varandra till delaktighet och att sprida glädje på jobbet. Här drivs vi av utveckling och arbetar ständigt för att förbättra kvaliteten i vår verksamhet, där du som medarbetare är en viktig del av detta arbete. Våra värdegrundsord - Engagemang, glädje och ansvar är ledande i vårt dagliga arbete. I rekryteringsprocessen innebär det att vi värdesätter egenskaper som dessa hos dig.
Läs mer om hur det är att jobba som personlig assistent hos oss på Humana https://www.humana.se/personligassistent
Vad händer nu?
Vi ser gärna att du ansöker snarast då vi går igenom urvalet löpande och kan komma att tillsätta tjänsten innan sista ansökningsdag.
Din ansökan läses av personal på Humana, av kunden och dennes anhöriga.
För anställning hos Humana Assistans krävs att du har ett BankID och godkänner att använda ditt BankID i tjänsten. En förutsättning för att påbörja en anställning hos oss på Humana är att du som söker kan uppvisa giltig ID-handling och/eller lämna in personbevis samt eventuella dokument som styrker rätten till arbete inom Sverige. Personbevis kan du enkelt ladda ned på Skatteverkets hemsida. För att kunna jobba som personlig assistent måste du vara minst 18 år.
Vill du veta mer om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta oss!
Välkommen med din ansökan!
Artiklar i detta ämnet
- Sjukfrånvaror hos invandrade kvinnor
Kontaktpersoner på detta företaget
Eleonor Löfstedt, Enhetschef
Ulrika Bergqvist, Regionchef/Verksamhetschef
Lise-Lotte Jönsson, Bitr. Enhetschef
042-3115841
Erica Pettersson Wentzel, Enhetschef Eleonoragården
0706-84 72 15
Mats Hagberg, Enhetschef
0768-36 19 07
Kristina Bergmark, Enhetschef Mathildagården
0725- 43 68 50
Disa Steffner, Enhetschef Dalilagården
0725-43 68 18
Line Aas, Enhetschef
070-528 92 86
Jessica Andersson, Enhetschef
042-3115815
Jessica Eriksson, HR-konsult