Global 2nd line support till ett spännande företag

Arbetsbeskrivning

Arbetsbeskrivning

Du kommer att arbeta med 2nd line support där dina arbetsuppgifter bland annat innebär att supportera avändare av enheter såsom datorer, mobiltelefoner och surfplattor. Beställning av dessa enheter samt underhåll och utbyte. Vidare kommer du installera program och konfigurera datorer för nya och befintliga användare. Kontrollera och kvalitetssäkra att alla datorer är inbyggda, konfiguerade och ändamålsenliga.

Du kommer att arbeta med telefon och mail. Ibland räcker det inte med supporten via telefon och mail, då kommer du att få resa till det angivna kontoret för att utföra uppgiften. Räkna med resor cirka 5-20 gånger per år.

Plats: Stockholm.
Arbetets omfattning: Heltid 6 månader.
Arbetstider: Varierande arbetstider kl 07-16 och 08-17.
Start: omgående. Detta är ett konsultuppdrag då du kommer att vara anställd av Magna men utföra uppdrag hos kund.

Kundföretaget

Företaget är Nordens största teknikkonsultbolag och erbjuder helhetslösningar inom marknadsområdena byggnader, transport, miljö, energi, olja & gas, telecom och management consulting. I Sverige är de med sina 1 500 medarbetare en del av en koncern som har närmare 10 000 medarbetare på ca 200 kontor världen över.

Din profil

Kompetenskrav: Vi söker dig som har ett genuint intresse av IT och teknik. Du har tidigare erfarenhet av likande arbetsupgifter som ovan. Du trivs i en miljö som ställer krav på hög service och effektivitet. Då företagets IT-miljö är uppbyggd i Microsoftprodukter är det meriterande om du har tidigare erfarenhet av AD och Exchange, det är även ett stort plus om du har arbetat med administration i SCCM. Kompetens inom Windows 7/10, MS Office 2010/2016, Office 365, ADSL och nätverk ser vi som meriterande. Du bör minst vara certifierad i ITIL V3 Foundation.

Eftersom du kommer arbeta mot England är det ett krav att du kan tala och skriva flytande engelska, därmed ser vi det som positivt om du har arbetat inom ett globalt företag tidigare. Vidare känner du dig mycket bekväm med telefonen som arbetsredskap.

Personliga egenskaper: För att lyckas och trivas i rollen är du en flexibel person som alltid ger högsta möjliga service. Du är driven och tar gärna egna initiativ. Du är en problemlösare som alltid löser problem på ett engagerad och effektivt sätt. Du trivs med att arbeta i team men är samtidigt självständig. Utöver detta är du en social och glad person som sprider positiv energi på kontoret och i teamet.

Intresserad? Skicka in din ansökan snarast då urval sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen. Vid eventuella frågor om tjänsten hänvisar vi till Sandra Erdös: sandra.erdos@magna.se eller 08-501 685 18. OBS! Vi tar inte emot ansökningar via mail.

Vårt företag

Vi är en samarbetspartner som hjälper företag att utveckla, utmana och förbättra organisationer inom bemanningslösningar och rekryteringsuppdrag. Vi hjälper våra kunder med allt ifrån juniora tjänster till chefs- och specialistroller. Våra kompetensområden är HR & Lön, Ekonomi & Finans, Kundtjänst & Administration, Marknad & Försäljning, It & Teknik, Handel & Logistik, Industri.

Vi önskar en blandad arbetsstyrka och välkomnar mångfald och sökande oberoende av t ex funktionshinder, kön, etnicitet, ålder och sexuell läggning.
Vi är ett auktoriserat bemanningsföretag med kollektivavtal, försäkringar och tjänstepension.

Varje människa har en fantastisk potential. Det är viktigt att ta till vara på alla människors kompetens och erbjuda dem möjligheten att uppnå sina drömmar. Genom omsorgsfullhet, väl fungerande rekryteringsprocesser och hög kompetens hjälper vi människor och företag att mötas och lyckas tillsammans. En bättre värld helt enkelt!

Kontaktpersoner på detta företaget

Emma Henriksen

Louisa Björklund

Frida Bergman

Marcus Nilsson

Marcus Nilsson
076-6778778
Christian Vikander
070 512 49 15
Christian Vikander
08 - 121 502 04
Jessica Tollstoy

Johanna Lindholm

Ann-Sofie Widlund Stendalen
08-501 685 11

Sammanfattning

  • Arbetsplats: MAGNA AB
  • 1 plats
  • 3 - 6 månader
  • Heltid
  • Enligt Överenskommelse
  • Heltid Visstidsanställning
  • Publicerat: 5 november 2016

Besöksadress

Industrigatan 4A, Stockholm
None

Postadress

Industrigatan 4A
Stockholm, 11246

Liknande jobb


IT-administratör

IT-administratör

15 november 2024

Digital Workspace specialist/Lead

15 november 2024

15 november 2024