OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Är du intresserad av ett jobb som är fokuserat på sjöspedition men har inslag av customer care? Titta inte längre än till detta internationella företag! Missa inte chansen att bli en del av en världsledande logistik leverantör redan idag, vi jobbar med löpande urval så tveka inte med att skicka in din ansökan!
OM TJÄNSTEN
Academic Work söker för vår kunds räkning en heltidsanställd till deras sjöspeditions avdelning. Företaget är ett utav världens mest framgångsrika logistikleverantörer och är branschledare inom sitt område. Här kommer du att få jobba gentemot många kontaktytor, men främst mot sälj, den operativa avdelningen och internationella kollegor. På kontoret ingår man i ett team på 10 personer som tillhör kundkontaktteamet. Jobbet är väldigt "hands on" och en stor del handlar om att bygga långsiktiga relationer med kunder. Det finns en gedigen onboarding process för att du ska få bästa möjliga start i dina arbetsuppgifter.
Du erbjuds
- Möjligheten att arbeta i ett engagerat team på en dynamisk arbetsplats.
- Möjligheter till professionell och personlig utveckling, där du kan bredda din kunskap och forma din karriär.
Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden.
I rollen som Sjöspeditör inom export kommer du att ansvara för organisering, planering och bokning av sjötransporter på exportavdelningen, vilket kommer innebära en tät kontakt med leverantörer. Detta är en roll för dig som trivs med ett högt tempo där du får lösa problem och ta ansvar.
Vidare kommer du till exempel att:
ARBETSUPPGIFTER
Arbetsuppgifter
* Effektivt ge råd och konsultera för att säkerställa kundnöjdhet
* Effektiv hantering av klagomål
* Effektivt ge råd och konsultera för att säkerställa kundnöjdhet ·
* Att upprätthålla och integrera kunddata i företagets systemen
* Bedöma och hantera kundförfrågningar, tillhandahålla prisuppgifter och uppdateringar från företaget
VI SÖKER DIG SOM
- Har en YH-utbildning eller högskoleexamen inom suppy chain/logistik eller motsvarande relevant utbildning.
- Behärskar svenska och engelska språket i tal och skrift då det krävs i det dagliga arbetet
- Utmärkt kunskap om MS Office-funktioner, särskilt Excel
- Stark kundserviceorientering
- Har erfarenhet av administrativa arbetsuppgifter sedan tidigare
Det är meriterande om du har
- Har någon slags erfarenhet inom logistik yrket.
Kunskap kan erhållas genom utbildning, erfarenhet eller att vara självlärd.
För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Strukturerad
- Kvalitetsmedveten
- Anpassningsbar
I denna rekryteringsprocess kommer vi främst att utgå från din personlighetsmässiga lämplighet för jobbet.
Vår rekryteringsprocess
Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.
Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.
Kontaktpersoner på detta företaget
Sara Frykedal
Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén
Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd
Konsultchef Catrin Laudon
Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon
Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231