Global aktör söker sjöspeditör till importavdelning!

Global aktör söker sjöspeditör till importavdelning!

Arbetsbeskrivning

Är du intresserad av ett jobb som är fokuserat på sjöspedition men har inslag av customer care? Titta inte längre än till detta internationella företag! Missa inte chansen att bli en del av en världsledande logistikleverantör för ett långsiktigt uppdrag. Ansök idag, då vi jobbar med löpande urval.

OM TJÄNSTEN
Academic Work söker för vår kunds räkning en heltidanställd till deras sjöspeditionsavdelning. Företaget är ett utav världens mest framgångsrika logistikleverantörer och är branschledare inom sitt område. Här kommer du att få jobba gentemot många kontaktytor, men främst mot sälj, den operativa avdelningen och internationella kollegor. På kontoret ingår man i ett team på 10 personer som tillhör kundkontaktsteamet. Jobbet är väldigt "hands on" och en stor del handlar om att bygga långsiktiga relationer med kunder. Det finns en gedigen upplärningsplan för att du ska få bästa möjliga start i dina arbetsuppgifter.

#

Uppdraget är en del av vår personaluthyrning där du initialt anställs på 6 månader med chanser till överrekrytering till vår kund. Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande.

ARBETSUPPGIFTER
I rollen kommer du att ansvara för organisering, planering och bokning av sjötransporter på importavdelningen, vilket kommer innebära en tät kontakt med leverantörer och kunder. Detta är en roll för dig som trivs med ett högt tempo där du får lösa problem och ta ansvar.

Vidare kommer du till exempel att:


* Ansvara för transportbokningar
* Genomföra enklare förtullningar
* Genomföra faktureringar och enklare ekonomiska uppföljningar
* Daglig kontakt med leverantörer, kunder och kollegor från in- och utlandet via mail och telefon


VI SÖKER DIG SOM
- Har en YH-utbildning eller högskoleexamen inom suppy chain/logistik eller motsvarande relevant utbildning.
- Behärskar svenska och engelska språket i tal och skrift.
- Behärskar office-paketet.

Det är meriterande om du:


* Har någon slags erfarenhet inom logistiksyrket.


I denna rekryteringsprocess kommer vi främst att utgå från din personlighetsmässiga lämplighet för jobbet.

Som person är du:


* Strukturerad
* Lösningsfokuserad
* Kommunikativ


Övrig information


* Start: Omgående
* Omfattning: Heltid, långsiktigt
* Arbetstid: Kontorstider
* Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och vår samarbetspartners önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.


Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och kundens önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.

Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.

Kontaktpersoner på detta företaget

Sara Frykedal

Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén

Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd

Konsultchef Catrin Laudon

Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon

Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Academic Work
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 9 november 2022
  • Ansök senast: 9 december 2022

Besöksadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm

Postadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm, 11428

Liknande jobb


24 augusti 2024

28 maj 2024

Importspeditör

29 juni 2023