GLOBAL BUSINESS COORDINATOR - Sundström Safety AB

Arbetsbeskrivning

Sundström Safety AB bildades 1926 och är en välrenommerad och framgångsrik leverantör av högkvalitativa andningsskydd. Företaget är familjeägt och verksamheten omfattar utveckling, tillverkning samt försäljning av produkterna. Verksamheten omsätter ca 400 Mkr och produkterna marknadsförs och säljs i ett 30-tal länder genom väl etablerade samarbeten med distributörer.

Produkterna tillverkas i vår moderna produktionsanläggning i Lagan (Ljungby kommun). Sundström har idag drygt 150 medarbetare. Majoriteten av de anställda arbetar i Lagan, men säljorganisation finns i Europa, Asien och USA. Läs mer på www.srsafety.se

Vill du ha en roll som placerar dig "där det händer"?

Söker du en internationell miljö och ett starkt varumärke med produkter i världsklass?

Nu rekryterar vi en nyckelroll i Sundströms säljorganisation. Det är en central roll i företagets försäljningsstrategi, som innebär koordinering och stöd för säljorganisationen när det gäller prissättning, avtal och offerter. Du blir en del i ett starkt team med kundsupport och samarbetar nära företagets säljledning och säljare på ett globalt plan.

Exempel på arbetsuppgifter:

• Huvudansvar för support gentemot säljrepresentanter, distributörer, återförsäljare och slutkunder
• Projektledare för säljsinsatser för specifika användarkategorier och distributörer
• Ansvarig för upprättande av produktvarianter, paketera våra produkter och erbjudande för specifika kundbehov
• Assistera vid kundbesök och marknadsmöten
• Bistå verksamheten med diverse statistik, underlag och rapportering kopplat till försäljning
• Ansvara för att offerter etc. upprättas i samråd med Global Business Manager och Sales Managers
• Bistå GBM och SM vid upprättande av kundavtal
• I samråd med GBM genomföra den årliga prisjusteringen till kund och ansvara för administration och distribution av årlig prislista till kund

Det här är rollen för dig som gillar att samarbeta, koordinera och ha kontroll. Nyckelfaktorerna för att lyckas i rollen är en kombination av hög servicenivå, viljan att vara uppdaterad och förmågan att prioritera för att driva uppgifter framåt.

Vem är du?

Vi tror att du har en bakgrund från en liknande roll. Du har erfarenhet av att ge stöd och ta ansvar i en säljorganisation. Vi ser positivt på en eftergymnasialutbildning med inriktning mot försäljning eller affärsekonomi. Du kommer att arbeta i en internationell miljö, vilket innebär att du behöver goda kunskaper i engelska och vi ser positivt på fler språkkunskaper. Din administrativa förmåga och erfarenheter av att arbeta strukturerat och effektivt i affärssystem, CRM och Microsoft Office-program är avgörande. Sist, men inte minst, behöver du ha affärsmannaskap och intresse för kundservice och försäljning.

Som person är du målinriktad och ambitiös. Du söker en internationell miljö och ett starkt varumärke där du får en viktig roll med möjlighet att ta ansvar, utveckla och påverka företagets framgång på en global marknad.

I denna rekryteringen samarbetar Sundström Safety med Finnveden Säljkraft. Ansvarig rekryterare är Johan Sandahl, 0370-302501. Ansök på www.finnvedensaljkraft.se

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Finnveden Säljkraft
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 31 januari 2022
  • Ansök senast: 27 februari 2022

Liknande jobb


25 november 2024

25 november 2024

25 november 2024

Tjäna 40 000 SEK/M

25 november 2024