OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om jobbet
Som Global Customer Support spelar du en nyckelroll i att säkerställa en smidig orderhantering för våra kunder världen över. Du tar ansvar för hela processen från början till slut och fungerar som en viktig länk mellan försäljningsorganisationen och andra avdelningar, såsom produktion.
Du brinner för försäljning och god service, har ett proaktivt, kund- och teamorienterat tankesätt, och tar egna initiativ för att uppnå goda resultat. Du arbetar självständigt och strukturerat med fokus på kvalitet och detaljer. Du är ansvarsfull, jordnära och trivs i en roll med många kontaktytor. Du talar och skriver svenska och engelska obehindrat, eftersom vårt koncernspråk är engelska. Vi ser gärna att du har tidigare erfarenhet av administrativt arbete och försäljning.
Ditt ansvar och dina arbetsuppgifter
Som medarbetare på vår kundsupportavdelning kommer du att hantera en rad varierande arbetsuppgifter. Dessa inkluderar:
Orderadministration: Administrera beställningar av lyftbord och reservdelar. Ny kundregistrering, kreditupplysningar, fakturering mm.
Leveransbevakning: Övervaka och följa upp leveranser. Informera internt och externt vid leveransförseningar eller andra förändringar gällande kundorder
Kundkontakt: Fungera som en direktkontaktpunkt för våra kunder, distributörer och säljkontor runt om i Europa.
Reservdelsförsäljning: Försäljning och uppföljning av offertförfrågningar för reservdelar.
Reklamationshantering: Assistera vid hantering av reklamationer, ex. registrering av order på delar som ska skickas.
Returhantering: Hantera returer från kunder.
Telefonväxel: Första kontaktperson för inkommande samtal.
Din profil
Vi söker dig som är:
Teamorienterad: Du har en stark förmåga att arbeta effektivt i team och inser vikten av samarbete för att gemensamt sträva mot och uppnå optimala resultat. Driven och initiativrik: Du har en stark drivkraft och tar proaktivt ansvar för att nå uppsatta mål. Noggrann och strukturerad med förmågan att prioritera: Du är metodisk och har förmågan att effektivt hantera flera uppgifter i ett högt tempo. Lösningsorienterad med ett stort kundfokus: Du är välorganiserad och har förmågan att lösa problem med fokus på kundens behov i centrum.
Kvalifikationer och erfarenhet
För att lyckas i rollen ser vi att du har:
Du har erfarenhet av arbete med kundkontakter, försäljning och försäljningsprocesser
Du har erfarenhet av internationell handel
Du har tidigare arbetslivserfarenhet av administrativt arbete och orderhantering
Du har en god dator- och systemvana
Flytande svenska och engelska i både tal och skrift, kunskaper i franska, tyska, spanska är meriterande.
Kunskap eller intresse för teknik är meriterade
Om företaget
SIGI Europe, en framstående tillverkare av lyftbord och materialhanteringsutrustning, är en del av den globala SIGI-koncernen som står bakom välkända varumärken som Marco och Hymo. Trots vår internationella räckvidd behåller vi en familjär atmosfär med korta beslutsvägar.
Vår arbetskultur betonar gemenskap, samarbete och ständiga förbättringar. Hos oss blir du en del av ett stabilt, globalt företag med en prestigelös och samarbetsinriktad arbetsmiljö. Våra främst internationella kunder bidrar till en spännande och dynamisk arbetsplats.
Vi erbjuder
Vi erbjuder ett vikariat på drygt ett år, med placering i våra ljusa och trevliga lokaler i södra Ängelholm. Arbetstiderna är måndag till fredag under kontorstid, och tjänstens omfattning kan variera mellan 75 % och 100 % beroende på din situation. Du kommer att bli en del av ett fantastiskt team fullt av energi, där vi motiverar och stöttar varandra.
Vi är ett växande företag med spännande möjligheter, hos oss får du möjlighet att utvecklas och bidra till vår gemensamma framgång. Vi värdesätter dina personliga egenskaper högt och ser fram emot att välkomna dig till vårt team. Låter detta som något för dig? Skicka in din ansökan redan idag och bli en del av vårt fantastiska team!
Ansökan
Skicka in din ansökan där du berättar varför just du är den rätta för denna roll.
Sista ansökningsdag är den 18 augusti, men vi tillämpar löpande rekryterings, så skynda med din ansökan. Vi ser fram emot att välkomna dig till vårt team!
För ansökan eller mer information om tjänsten, kontakta Customer support manager, My Hoffmann my.hoffmann@sigi-global.com
Kontaktpersoner på detta företaget
Teknisk chef Carl-Johan Fogelberg
0431
0768-440007
Teknisk Chef Carl-Johan Fogelberg
0431449300
0768440007