Global Helpdesk medarbetare till välkänt företag

Arbetsbeskrivning

Arbetsbeskrivning

Som Global Helpdesk Agent kommer du tillhöra ett team med ungefär 40 agenter där dina arbetsuppgifter främst kommer vara att hjälpa kontor, lager och call-center runt om i världen med IT-relaterade frågor. Kontoret ligger i fräscha lokaler i Stockholms innerstad.

Supporten sker globalt och är bemannat 24 timmar om dygnet. De svenska teamen arbetar i olika skift mellan 07.00-01.00 alla dagar i veckan.
Om du vill jobba i en arbetsgrupp präglad av teamwork, positivitet och prestigelöshet så har du hittat rätt!

Arbetets omfattning: Heltid och varierande arbetstider. Start för tjänsten är omgående och sex månader framåt, med god möjlighet till förlängning.
Detta är ett konsultuppdrag då du kommer att vara anställd av Magna men utföra uppdrag hos kund.

Kundföretaget

Företaget är ett välkänt modeföretag med butiker över hela världen.

Din profil

För att passa in i denna roll ser vi att du tidigare jobbat i en liknande roll, alternativt i serviceyrke men med ett stort IT-intresse. Du gillar att arbeta i högt tempo på en fartfylld arbetsplats med många kontaktytor. Du har goda kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift. Meriterande om du jobbat med Windows 7, Office 2010/13 och har kunskap av administration i Active Directory.

Personliga egenskaper: Stor vikt läggs vid rätt person för denna roll. För att trivas i rollen är du en flexibel och social person som alltid ger bästa möjliga service. Du är driven och tar gärna egna initiativ. Du är en problemlösare som löser problem på ett engagerad och effektivt sätt. Du trivs med att arbeta i team men är samtidigt självständig. Utöver detta är du en social och glad person som sprider positiv energi på kontoret och i teamet.

Intresserad? Skicka in din ansökan snarast då urval sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen. Vid eventuella frågor om tjänsten hänvisar vi till Emma Henriksen på emma.henriksen@magna.se.

Vårt företag

Vi är en samarbetspartner som hjälper företag att utveckla, utmana och förbättra organisationer inom bemanningslösningar och rekryteringsuppdrag. Vi hjälper våra kunder med allt ifrån juniora tjänster till chefs- och specialistroller. Våra kompetensområden är HR & Lön, Ekonomi & Finans, Kundtjänst & Administration, Marknad & Försäljning, It & Teknik, Handel & Logistik, Industri.

Vi önskar en blandad arbetsstyrka och välkomnar mångfald och sökande oberoende av t ex funktionshinder, kön, etnicitet, ålder och sexuell läggning.
Vi är ett auktoriserat bemanningsföretag med kollektivavtal, försäkringar och tjänstepension.

Varje människa har en fantastisk potential. Det är viktigt att ta till vara på alla människors kompetens och erbjuda dem möjligheten att uppnå sina drömmar. Genom omsorgsfullhet, väl fungerande rekryteringsprocesser och hög kompetens hjälper vi människor och företag att mötas och lyckas tillsammans. En bättre värld helt enkelt!

Kontaktpersoner på detta företaget

Emma Henriksen

Louisa Björklund

Frida Bergman

Marcus Nilsson

Marcus Nilsson
076-6778778
Christian Vikander
070 512 49 15
Christian Vikander
08 - 121 502 04
Jessica Tollstoy

Johanna Lindholm

Ann-Sofie Widlund Stendalen
08-501 685 11

Sammanfattning

  • Arbetsplats: MAGNA AB
  • 1 plats
  • 3 - 6 månader
  • Heltid
  • Enligt Överenskommelse
  • Heltid Visstidsanställning
  • Publicerat: 31 oktober 2016

Besöksadress

Industrigatan 4A, Stockholm
None

Postadress

Industrigatan 4A
Stockholm, 11246

Liknande jobb


IT-administratör

IT-administratör

15 november 2024

Digital Workspace specialist/Lead

15 november 2024

15 november 2024