Global konverteringsspecialist Mekatronik - Skåne

Global konverteringsspecialist Mekatronik - Skåne

Arbetsbeskrivning

Med snart 30 år i branschen är vi en av Skånes mest erfarna aktörer inom rekrytering och uthyrning. Vi är en etablerad specialist med gedigen kunskap om regionens arbetsmarknad och näringsliv och vi utmanar de stora med vår erfarenhet och vårt engagemang. Vi arbetar med chefer och specialister på alla nivåer inom Teknik, Logistik, Sälj, Ekonomi och Office. Vi är verksamma i Skåne och Köpenhamnsområdet och har kontor på Gustav Adolfs torg i Malmö.

Vår uppdragsgivare är ett spännande internationellt teknikföretag som är världsledande inom mekaniska rörelselösningar. Med kontor och produktion i bland annat Storbritannien, Italien, Tyskland, USA och Kina tillverkar och säljer man linjärenheter och ställdon som används för automatisering, materialhantering och robotteknik. Viktiga kunder är bil-, förpacknings och tillverkningsindustrin över hela världen. Till denna spännande uppdragsgivare söker vi nu en




Global konverteringsspecialist Mekatronik - Skåne


Vill du ha en spännande global roll där du kombinerar din teknikkunskap och ditt analytiska sinne med affärsförståelse och marknadsstrategi? Vill du resa världen över (1-2 veckor i månaden) i en omväxlande och utvecklande roll där du arbetar i gränssnittet mellan teknik, marknad och kunder - både på operativ och strategisk nivå - då är detta jobbet för dig!

Om tjänsten
Du är expert på tekniken och dess kommersiella tillämpningar, särskilt relaterat till omvandling från hydrauliska eller pneumatiska till elektromekaniska lösningar till entreprenad -och jordbruksmaskiner.
I rollen som konverteringsspecialist är du experten inom hydraulik och elektromekaniska lösningar som kan marknaden och jobbar med att öka kunskapen inom organisationen, framför allt till säljare och produktchefer, men även externt till kunder och samarbetspartners.
Du kommer att arbeta nära produktchefer, försäljning och produktion för att hitta lösningar samt utvärdera kundspecifika applikationer och ge tekniska rekommendationer och support. I rollen kommer du även att arbeta med att identifiera brister, bygga upp och utveckla erfarenhetsbank och utbildningspaket. Du kommer utveckla försäljningsverktyg, leda utbildningar både internt och externt med kunder och distributörer.
Som specialist inom området kommer du även att arbeta med marknadsundersökningar och strategiutveckling. En viktig uppgift kommer att vara att identifiera potentiella kunder samt fastställa strategiska åtgärder för att förbättra företagets position på marknaden.
I rollen, som är ny inom företaget, ingår du i ett team bestående av fyra produktchefer och du rapporterar till den globala produktchefen som sitter i Sverige.

Din bakgrund
Vi tror att du har en akademisk utbildning inom teknik/mekatronik eller närliggande områden, men du kan också ha skaffat dig erfarenhet på annat sätt. Du har teknisk och/eller kommersiell erfarenhet av att ha arbetat med linjära, elektromekaniska, pneumatiska eller hydrauliska komponenter eller system samt erfarenhet av projektledning och implementering. Du har goda kunskaper av Microsoft Office, framför allt Excel, Word och PowerPoint. Tjänsten är global vilket innebär resor inom Europa samt till USA och Asien och kräver att du har mycket goda kunskaper i engelska, både i tal och skrift.


Din personlighet
För att trivas och lyckas i rollen krävs att du är tekniskt lagd och har en mycket god analytisk förmåga samt att du har en kommersiell ådra och förstår marknaden. Du kommer att ha många kontakter både internt och externt vilket kräver att du är verbal, lyhörd och har en mycket god social kompetens. Du är ambitiös, målinriktad och flexibel och är inte rädd för att fatta beslut och ta i när det behövs.


Anställning
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med placering på kontoret i Skåne där du kommer att behöva vara 1–2 dagar i veckan. Regelbundna resor inom Europa samt till bland annat USA och Kina förekommer. Du kommer att vara på resande fot 1–2 veckor per månad. Det förväntas en flexibilitet kring dina arbetstider då du jobbar mot olika kontinenter och tidszoner.


Vi arbetar med löpande urval och du är välkommen med din ansökan snarast, dock senast den 22 september. För mer information om tjänsten kontakta gärna Lars Olsson, Standby Workteam, 0721-651809.


Varmt välkommen med din ansökan!

Kontaktpersoner på detta företaget

Karin Dahlin
040-23 24 90
Per Nobäck
0766-351464
Rekryterare Pernilla Bastholm
0708-701114
Per Nobäck
+46 766 351464
Gerhard Fransson
0708-77 28 16
Karin Dahlin
040 23 24 90
Gerhard Fransson
040-23 24 90
Rekryteringskonsult Gerhard Fransson
0708-772816

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Standby Workteam AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 31 augusti 2021
  • Ansök senast: 29 september 2021

Besöksadress

Lilla Nygatan 11
None

Postadress

Lilla Nygatan 11
MALMÖ, 21138

Liknande jobb


22 december 2024

21 december 2024

20 december 2024

20 december 2024