Global Mobility Specialist till Valmet

Global Mobility Specialist till Valmet

Arbetsbeskrivning

För rekrytering söker vi en Global Mobility Specialist med erfarenhet av utlandsplacerad personal till Valmets globala mobility team i Sverige. Här erbjuds du en internationell arbetsmiljö där HR spelar en avgörande roll för att stödja verksamheten och en verklig möjlighet att påverka hur saker görs. Valmet HR är känt för sitt framåtblickande och utvecklingsorienterade tankesätt, en smått tokig humor och ett fantastiskt lagarbete. Visst låter det intressant!?

Detta är en tillsvidareanställning på heltid och ska tillsättas snarast enligt överenskommelse. Välkommen med din ansökan redan idag!

Om tjänsten
Som en del av Valmets globala mobility team kommer du i en operativ och supporterande roll att stödja den globala verksamheten i gränsöverskridande projekt och uppdrag för interna och externa resurser. Det handlar bland annat om lönefrågor, internationell inkomstbeskattning och socialförsäkringsfrågor kopplade till gränsöverskridande uppdrag för utlandsplacerad personal. Du säkerställer att uppdragen slutförs och projekten fullföljs i enlighet med värdlandets lagstiftning och gällande regler. I denna spännande roll får du också vara med och utveckla globala mobilityprocesser och riktlinjer i Sverige.

Här får du en unik möjlighet att arbeta i kärnan av Valmets verksamhet då globala projekt är en väsentlig del av affären. Du kommer att arbeta nära HR Business Partners och de globala HR-funktionerna, löneavdelningen samt andra intressenter såsom skatte- och finansteamen. Du kan vara placerad på något av Valmets kontor i Stockholm, Göteborg, Karlstad eller Sundsvall och rapporterar till ”Manager, Global Mobility” i Finland. Resor ingår regelbundet till övriga kontor i Sverige.


Vem är du?
Vi söker dig som har minst ett par års erfarenhet av Global Mobility relaterade processer, företrädesvis avseende korttids-/projektuppdrag för utlandsplacerad personal. Du har goda kunskaper gällande regler för utsänd personal, socialförsäkringskrav och internationell individuell inkomstskatt och du vet hur man guidar och bistår projektledning och uppdragstagare inom detta område. Vi tror att du har en universitetsexamen inom HR/PA eller motsvarande, en övergripande lönekunskap och gärna erfarenhet inom området kring underleverantörers mobilityhantering.

För att lyckas i rollen ser vi framför oss dig som har ett kundorienterat och proaktivt tankesätt kombinerat med en analytisk ådra. Som person är du serviceinriktad, positiv och engagerad. Du uppskattar att samarbeta och skapa kontakt med andra, både personligen och virtuellt. Dessutom trivs du utmärkt i en supporterande roll där du har full koll på alla detaljer och kan hantera korta deadlines med bibehållen kvalitet. Tjänsten kräver att du kan kommunicera och presentera på ett tydligt och inspirerande sätt på både svenska och engelska.

Om verksamheten
Vi finns i mer än 30 olika länder och har cirka 17 000 medarbetare världen över. I Sverige har Valmet omkring 1700 medarbetare och tekniken i tre av fyra svenska pappersbruk kommer från oss. Vi har flera produktions- och R&D enheter varav de största finns i Göteborg, Karlstad och Sundsvall. På Valmet har vi som mål att ge våra kunder branschens bästa service, därför arbetar vi nära kunden för att förbättra deras resultat – varje dag.
Valmets huvudkontor ligger i Esbo, Finland, och företaget är noterat på Nasdaq Helsingforsbörsen.

Vad erbjuder Valmet?

Förutom ett stimulerande arbete i en global miljö med stora utvecklingsmöjligheter så erbjuder vi ett bra paket med förmåner som träningsmöjligheter på arbetsplatsen, friskvårdsbidrag, förmånliga stugor och lägenheter för uthyrning men även kompetensutveckling och flexibla arbetstider. Vi på Valmet investerar i vår personal vad det gäller välbefinnande, ledarskap och hållbarhet. Hållbarhet utgör en stor central del av Valmets affärsstrategi och teknik för oss spelar en viktig roll när det gäller att bromsa och anpassa oss till klimatförändringen.

Kontaktpersoner på detta företaget

Åsa Arkestål

Mikael Andersson
mikael.andersson@poolia.se
Lovisa Stehn
lovisa.stehn@poolia.se
Andrea Bergkvist

Staffan Rosenberg
08-555 65239
Mikael Andersson

Eva Nilsson
08-555 65 312
Petra Fryxell
08-555 652 25
Jessica Heikkilä
08-555 650 26
Eva Nilsson

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Poolia Office Professionals AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 11 oktober 2022
  • Ansök senast: 31 oktober 2022

Besöksadress

Kungsgatan 57 A, Box 207
None

Postadress

Kungsgatan 57 A, Box 207
Stockholm, 10124

Liknande jobb


26 november 2024

HR Business Partner till lager/logistik, ICA DE Stockholm

HR Business Partner till lager/logistik, ICA DE Stockholm

26 november 2024

HR Coordinator

HR Coordinator

26 november 2024