OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Är du en prestigelös och noggrann person som trivs att jobba i ett fartfyllt arbetstempo med skiftande arbetsuppgifter? Då kan tjänsten som Global Paid Search Specialist vara något för dig!
Om tjänsten
Du kommer att ingå i det globala marknadsförings-, media- och analysteamet och kommer att rapportera direkt till chefen för Paid Media. Huvudansvaret i denna roll kommer vara att utveckla och genomföra betalda sökkampanjer på sökkanaler (Google och Bing).
I denna strategiska och operativa roll kommer du att sätta upp och hantera kampanjer, kontinuerligt analysera och optimera resultatet, samt agera ämnesexpert och stödja kundens interna intressenter och marknader i alla frågor som rör SEM-annonsering. Detta inkluderar hjälp med screening av medieförslag för att säkerställa att de är enligt standarden och i linje med våra mediestiftelser.
Förekommande arbetsuppgifter:
• Byrå-, lokalmarknads- och plattformsrelationshantering.
• Analysera och rapportera resultat till andra teammedlemmar, chefer och intressenter.
• Utvärdera och övervaka nyckeltal och ge förslag för att nå målen.
• Ge förslag för att förbättra innehåll, kampanjprestanda och andra sökaktiveringar baserat på data.
• Samarbeta med andra teammedlemmar för att ytterligare göra betalda insatser mer effektiva.
Tjänsten är ett konsultuppdrag på heltid fram till och med december 2024 med eventuell möjlighet till förlängning. Arbetet avser dagtid med plats i Göteborg.
Om dig
Du älskar att interagera med andra människor och som har en god förmåga att arbeta med personer i olika funktioner. Du är noggrann i ditt arbete och du rör dig mellan arbetsuppgifterna på ett prestigelöst och lösningsorienterat sätt, du kan även följsamt omprioritera för att möta verksamhetens behov. Det är meriterande om du har erfarenhet från arbete med e-handel och/eller autovertikal. Vidare har du en god förståelse för det digitala medielandskapet.
Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.
Kvalifikationer:
• Förmåga att arbeta självständigt med allmän handledning.
• Obehindrade kunskaper i engelska i tal och skrift.
• 2–5 års relevant erfarenhet.
• Skicklig användare av Google-annonser.
• Stark förståelse för betald sökning – främst Google och Bing.
Kontaktuppgifter
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare: Evelina Hjortskog via evelina.hjortskog@adecco.se
Har du frågor angående registrering, var god kontakta supporten via info@adecco.se
Välkommen med din ansökan!
Sökord
Research Specialist, Researcher, Göteborg, Gothenburg, Adecco, SEM-annonsering
Kontaktpersoner på detta företaget
Tove Östberg
Leila Mekidiche
08-598 981 58
Per Östman
0736847137
Lovisa Kvam
0859898002
Sandra Jonsson
08-598 980 22
Annmarie Lund
Linda Josephson
08-598 980 00
Lena Wassen
0736847486
Zandra Briseid
08-59898006
Mary Cairns
0736847147