OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi söker dig med rätt driv och strategiska inställning. Som Global Process Expert kommer du arbeta med effektiviseringsprocessen inom structured lending på en ledande storbank. Välkommen in med din ansökan, vi arbetar med ett löpande urval så sök så snart som möjligt!
OM TJÄNSTEN
Som Global Process Expert kommer du att tillhöra bankens structured lending avdelning som består av tre operativa team och ett team fokuserat på processutveckling, vilket är det som du kommer vara en del av. Ditt teams uppdrag är att effektivisera processer kopplat till strukturerade lån. Teamet består av 4 personer från både Vilnius och Stockholm.
För att ge dig de bästa förutsättningarna möjligt kommer du under din första tid få en introduktion till rollen av den kollega som i höst går på föräldraledighet. Behovet utgår från bankens nybyggda kontor i Arenastaden, utifrån rådande läge finns viss möjlighet till distansarbete.
Detta är ett konsultuppdrag. Du kommer vara anställd av Academic Work och arbeta som konsult hos kunden. Uppdraget kommer att vara på heltid och täcka upp för en föräldraledighet fram till årsskiftet 2022/2023. Anställningen kommer inledas på en visstidsanställning på 6 månader med mycket goda möjligheter att bli förlängd. Läs mer om vårt konsulterbjudande.
Bakgrundskontroll
* För denna process krävs ett utdrag ur belastningsregistret. Blir din ansökan aktuell kommer vi uppmana dig att fylla i den blankett som du finner här och skicka till registerutdrag@polisen.se eller med post till Rikspolisstyrelsen, Box 757, 981 27 Kiruna. Öppna inte detta kuvert. Detta öppnar vi i samband med ett erbjudande.
* Kreditupplysning, genomförs i samband med ett erbjudande.
ARBETSUPPGIFTER
Som Global Process Expert kommer du att
* Självständigt arbeta med att identifiera och utveckla processer kopplat till structured lending på banken
* Arbeta med flera initiativ parallellt
* Hålla Interna dialoger med relevanta avdelningar och kollegor
* Arbeta strukturerat med process improvement framework
* Arbeta med business process modelling support
VI SÖKER DIG SOM
Vi tror att du som söker har
* Uppskattningsvis 4-5 års relevant arbetslivserfarenhet, där du arbetat med processutveckling och ha god förståelse för strategiarbete
* En relevant eftergymnasial utbildning inom exempelvis ekonomi
* Flytande kunskaper i båda språket i tal och skrift då majoriteten av kommunikationen sker på svenska och engelska
* Ett intresse för banksektorn och det är mycket meriterande om du har tidigare arbetslivserfarenhet av inom bank eller annan större organisation
* Erfarenhet av strukturerade krediter (Meriterande)
Som person är du
* Självgående och ansvarstagande
* Problemlösande
* Affärsmässig med ett strategiskt tänk
Som Global Process Specialist är ditt huvudsakliga uppdrag att självständigt att identifiera problem i processer och det är därför mycket viktigt att problemlösning är en av dina främsta egenskaper. Du ser problem och situationer från olika infallsvinklar och tar gärna initiativ för att förbättra och utveckla. För att trivas i rollen är du dessutom en team-player, trygg i dig själv och har ett stort engagemang för att lära dig mer i ditt arbete.
Övrig information
* Start: Omgående
* Omfattning: Heltid, 38,5 timmar i veckan.
* Långsiktighet: Uppdraget löper till årsskiftet 2022/2023
* Placering: Du utgår från Arenastaden, Solna. Utifrån rådande läge kan arbetet ske på distans
* Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och bankens önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.
Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.
Kontaktpersoner på detta företaget
Sara Frykedal
Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén
Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd
Konsultchef Catrin Laudon
Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon
Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231