OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
AB Sandvik Coromant i Sandviken söker Global Processägare- order to delivery Beskrivning Business and Marketing Sales Process, ansvarar för att styra, utveckla och stödja Sandvik Coromants globala försäljningsprocesser i enlighet med övergripande mål och affärsplan.Avdelningen stödjer regioner och marknader i arbetet med att implementera globala arbetssätt samt ansvarar för systemstöd och det totala utbildningserbjudandet för de globala processerna. Huvudområden; Vi söker en Global Process ägare som ska ansvara för våra processer från offert till leverans.Personen ansvarar för att: - Driva utvecklingen av våra affärsprocesser mot att bli mer globala.- Implementera globala arbetssätt.- Koordinera utvecklingen av affärs- och säljstödssystem som används inom vår säljorganisation så att helheten bäst stödjer verksamheten.- Definiera och utveckla arbetsområdet för vår kontorsbaserade försäljnings- och kundstjänstpersonal.Din profil Vi söker dig som har minst 5 års erfarenhet av att arbeta inom ett globalt företag med process och/ eller organisationsutveckling.Du besitter relevant utbildningsbakgrund och har erfarenhet och förståelse av att jobba med ERP-system.Du har lätt för att samarbeta och kommunicera med andra samt finner det stimulerande att jobba med utvecklings- och förbättringsfrågor.För jobbet förutsätts en hög nivå i engelska i både tal och skrift, samt möjligheten att resa internationellt. Sandvik Coromant finns representerat med egen försäljningspersonal och tekniska specialister i 60 länder, därutöver finns ett välutvecklat återförsäljarnät.I 20 välutrustade Productivity Centers runt om i världen utbildas kunder och egen personal i verktygslösningar för ökad produktivitet.Sandvik Coromant ingår i Sandvik-koncernens affärsområde Tooling och har verksamhet på fyra orter i Sverige - huvudkontor i Sandviken, tillverkning i Gimo, Norduppland, forskning och utveckling i Västberga, Stockholm och försäljning för den svenska marknaden i Kista.